یک مربی پرورشی در مدارس رودهن:
ثمره تشویق دانشآموز برای عمل به تکلیف دینی، تعهد و مسئولیت دینی در بزرگسالی است
رودهن (پانا) - مربی پرورشی مدرسه ابتدایی سما آموزش و پرورش رودهن، تشویق و تقدیر دانشآموزان برای عمل به یک تکلیف دینی را، کاشت درختی معنوی در شخصیت دانشآموزان معرفی کرد که ثمره آن تعهد و مسئولیت دینی در بزرگسالی خواهد بود.
زهرا خانبان یکی از مربیان پرورشی مجتمع آموزشی مدارس سما دخترانه آموزش و پرورش رودهن در گفتوگو با پانا از برگزاری جشن تقدیر روزه اولیهای کلاس سوم این مدرسه خبر داد و گفت: «در مدرسه سما با کمک و همیاری کلیه کارکنان پرورشی و مدیر این مجتمع مصوب شد تا از دانشآموزان کلاس سوم ابتدایی که امسال برای اولین بار مکلف به روزه گرفتن شدهاند تقدیر و تشکر شود و بدین شکل قصد داشتیم ارزش کار معنوی و مذهبی که دانشآموز موفق به انجام آن شده است را بالا ببریم تا متوجه اهمیت این تکلیف دینی و تعهد به آن، شوند.»
وی افزود: «دختران در ۹ سالگی به دلیل سن کم و از طرفی داشتن احساسات و عواطف بسیار بالا که خاص روحیات دختران است، وقتی اینگونه مورد تقدیر و تشویق قرار میگیرند حس خوشایند و لذتبخشی به آنها دست میدهد و همین رضایت و خوشایندی درونی، نقطه عطفی برای تشویق به ادامه و استمرار به روند تعهد به تکلیف در سالهای آینده و تا بزرگسالی است؛ به این منظور ما در مدرسه سما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا در یک جشن کوچک و نمادین از این دانشآموزان به پاس ارج نهادن به امر خداوند، تشکر کنیم.»
خانبان در تکمیل صحبتهایش مطرح کرد: «مدارس کانون پرورش تربیت دینی و معنوی دانشآموزان است و چه بسا فعالان دینی و تربیتی در آن باید متعهدانه در راستای ارزشها و آموزههای دینی، درصدد اجرای برنامههای متنوع پرورشی و تربیتی در این زمینهها باشند و بدانند کوچکترین اقدامات در مدرسه برای دانشآموز درباره مسایل دینی و مذهبی، تاثیر و بار معنایی آموزشی و تربیتی آیندهنگر و مداوم شخصیتی دارد؛ در اکثر افراد بزرگسال مشاهده میشود که خاطرات مراسمهای برگزار شده در مدارس، در ذهن و روح و روانشان همیشه زنده و جاری است و گویی سرمنشا تمامی رفتارها و تکالیف دینی و معنوی و اخلاقیشان در بزرگسالی شده است.»
این مربی پرورشی در پایان خاطرنشان کرد: «ما در جایگاه تعلیم و تربیت در کوچکترین نقشها هم، مسئول پرورش روحیه اخلاقی، مذهبی دانشآموزان در مدارس هستیم؛ دانشآموز در مدرسه لازم است مفهوم مسئولیت و تکلیف دینی را عمیقأ یاد بگیرد، درک کند و آن در شخصیت و هویت مذهبی خود نهادینه کند که قطعا چشمانداز آن ایجاد جامعهای دینی و متعهد در آینده و نسلهای بعد خواهد بود.»
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه