در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

تجهیز مدارس محروم با ایجاد کمپین‌های گوناگون

تهران (پانا) - یک معلم شهرستان میناب غیر از نویسندگی و چاپ داستان‌های دانش‌آموزان، با ایجاد کمپین‌های گوناگون، کتابخانه‌های مدارس مناطق محروم را‌ نیز تجهیز می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۷۵۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز مدارس محروم با ایجاد کمپین‌های گوناگون

یعقوب ذاکری درباغی معلم، نویسنده و گرافیست شهرستان میناب با ۱۵ سال سابقه تدریس در مقطع ابتدایی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «در حال حاضر در مدرسه شهید حداد عادل روستای کولغ کاشی در پایه دوم مشغول به خدمت هستم و عمده فعالیت‌هایم به دو دسته گذشته و حال تقسیم می‌شوند که در گذشته فعالیت‌های خوبی در حوزه آموزش و پرورش و فعالیت‌های اجتماعی بوده است.»

وی ادامه داد: «از جمله فعالیت‌هایم در زمان گذشته تالیف کتب آموزشی راهنمای عمل ارزشیابی کیفی توصیفی ویژه معلمان و مدیران. کتاب هنر تا کردن (اوریگامی کودکان) ویژه معلمان و مربیان مقطع ابتدایی است که بعد از آن سعی کردم به دانش‌آموزانم کمک کنم تا داستان نویسی و چاپ کتاب را انجام دهند که حاصل این امر چاپ کتاب «۹ داستان از ۹ نویسنده کوچک» شد که تمام دانش‌آموزان سوم دبستان چند پایه سحر روستای خشک آباد را دربرمی‌گرفت؛ سال بعد نیز کتاب «۱۵ داستان از ۱۵ نویسنده کوچک» که داستان‌های خیالی بچه‌های پایه دوم تا ششم همین دبستان بود، چاپ شد.»

ذاکری بیان کرد: «سال‌های گذشته مدرس، سرگروه درسی و در مسابقات و جشنواره‌های مختلف حائز رتبه‌های گوناگونی از جمله رتبه اول و سوم استانی در جشنواره الگوهای برتر تدریس و همچنین رتبه اول و سوم جشنواره مقاله نویسی از نگاه معلم شدم.»

این معلم مینابی بیان کرد: «علاوه بر فعالیت در زمینه آموزشی، فعالیت‌های اجتماعی و انسان‌دوستانه هم داشته‌ام و خواستم ضعف‌های مناطق محروم خصوصا مدارس چندپایه و دور افتاده که کمترین امکانات را داشتند با همکاری مردم و فضای مجازی و همچنین همکاری خوب موسسه خیریه مهربانه مرتفع کنم. خوشبختانه در زمینه ساخت و ساز، تجهیز وسایل آموزشی و اولیه و کمک به دانش‌آموزان نیازمند، همچنین تجهیز مدارس محروم با ایجاد کمپین‌های گوناگون، جهت ترویج مطالعه و کتابخوانی در حوزه آموزش و پرورش به کتابخانه مناطق محروم کمک کردم.»

وی ادامه داد: «فعالیت‌های دیگری از جمله کمک به بیماران و فعالیت‌های خیرخواهانه و فرهنگی در روستاهای محروم شهرستان میناب را نیز در کارنامه خود دارم که تمام این فعالیت‌ها به سال‌های ۹۵ تا ۱۴۰۰ برمی‌گردد.»

ذاکری عنوان کرد: «سعی کردم تجارب گوناگونی کسب کنم تا پخته شوم بنابراین از نویسندگی و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و شرکت در جشنواره‌ها، عکاسی و... را یاد می‌گرفتم و از آنان در جریان فعالیت‌هایی که داشتم استفاده عملی می‌کردم. دوست نداشتم یاد بگیرم و فقط نشان دهم که من بلد هستم. از کمیت گرایی به شدت پرهیز می‌کنم هر چند که می‌دانم کمیت در کنار تلاش برای کیفیت باعث پیشرفت خود و جامعه‌ام می‌شود.»

این معلم افزود: «در حال حاضر فعالیت طراحی و گرافیک را انجام می‌دهم و سعی دارم در حیطه آموزشی فعالیت کنم. بنابراین گاهی فعالیت‌های مدرسه و کلاسم را با مهارت خود انجام می‌دهم. در مسیر کارم معتقد هستم که باید تلاش شود تا جامعه‌ای پویاتر داشته باشیم تا بتوان پیشرفت و آبادانی جامعه و کشور را دید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار