دانش‌آموزان تهرانی در گفت‌و‌گو با پانا:

دانش‌آموزان تهرانی به کودکان فلسطین پیام امید و مقاومت دادند

تهران (پانا)- کودکان و نوجوانان تهرانی همراه با خانواده‌هایشان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس حمایت خود را از مقاومت مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند.

کد مطلب: ۱۲۷۴۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان تهرانی به کودکان فلسطین پیام امید و مقاومت دادند

دانش‌آموزان تهرانی و خانواده‌های آنها در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، جلوه‌ای خاص و باشکوه به پایتخت ایران اسلامی بخشیدند و تصاویری ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رساندند.
تعدادی از کودکان و نوجوانان در گفت‌وگوهای کوتاه با خبرنگار پانا به بیان انگیزه خود از حضور در راهپیمایی روز قدس پرداختند.
مریم 16 ساله می‌گوید: دوسال است که به خاطر محدودیت‌های کرونایی نتوانستیم راهپیمایی روز قدس را با پیاده‌روی در خیابان برگزار کنیم و خیلی دلتنگ چنین روزی بودیم.
وی می‌افزاید: امروز بسیار خوشحالم که شرایط خیلی بهتر شده است و کرونا مثل قبل، تهدیدکننده نیست. بنابراین من و دوستانم با هم قرار گذاشتیم و با خیال راحت به راهپیمایی آمدیم.
فاطمه دانش‌آموز پایه دهم انسانی هم اظهار می کند: من و پدر و مادرم امروز به راهپیمایی آمده‌ایم تا حمایت خودمان را از کودکان و دانش آموزان فلسطین اعلام کنیم. آنها در این دنیای بزرگ خیلی تنها هستند.
وی می‌افزاید: واقعا سخت و غم انگیز است که بچه‌های همسن و سال من در فلسطین آزاد نیستند و هر روز خبر شهید شدن یا مجروح شدن آنها را می‌شنویم.
همچنین سمانه 12 ساله معتقد است: تصور کنید که ما در آرامش و امنیت و بدون هیچ ترسی به مدرسه می‌رویم و درس می‌خوانیم اما بچه‌های فلسطینی هر لحظه نگران هستند که به آنها و خانواده‌هایشان و دوستانشان حمله شود.
این دانش‌آموز ادامه می‌دهد: امیدوارم کودکان و نوجوانان فلسطینی با مشاهده تصاویر راهپیمایی امروز، امیدوارتر و دلگرم‌تر از گذشته، به مقاومت ادامه دهند و روزی برسد که مثل ما سرود آزادی بخوانند.
یک مادر 38 ساله که همراه با دو دانش آموز خود در چهارراه ولیعصر تهران حضور یافته است، می‌گوید: من هم وقتی دانش آموز وبدم با پدر و مادرم و همکلاسی‌هایم در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کردم و امروز شاهد هستیم که نسل جدید انقلاب با شور و شوق خاصی در این خیابان‌ها حضور دارد.
وی می‌افزاید: ما این مسیر را تا آخر ادامه می‌دهیم و مطمئنیم که روز آزادی مردم مظلوم فلسطین فرا می‌رسد. بنابراین هرسال باید با حضور خودمان به آنها روحیه بدهیم که به مقاومت‌شان ادامه بدهند.
* زهرا جابری؛ دانش آموز خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار