حضور دانشجویان اندونزی مقیم ایران در راهپیمایی روز قدس

تهران (پانا) - تعدادی از دانشجویان رشته‌های مختلف اندونزیایی با شرکت در راهپیمایی روز قدس در تهران، ایران را در مقایسه با سایر کشورها امن توصیف کردند.

کد مطلب: ۱۲۷۴۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانشجویان اندونزی مقیم ایران در راهپیمایی روز قدس

این دانشجویان که به مدت دو سال در تهران در رشته‌های فلسفه، پزشکی و علوم سیاسی مشغول به تحصیل هستند از محدوده میدان ولی عصر(عج) به جمع راهپیمایان پیوستند.

این دانشجویان که به زبان فارسی تا حدودی مسلط هستند به خبرنگار ایرنا گفتند که امروز روز جهانی قدس است و در اولین حضورمان در ایران برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف به صحنه آمده‌ایم.

آنها گفتند: ایران کشوری خوب و با مردمانی مهربان دارد و از امنیت بالایی برخوردار است.

راهپیمایی امسال پس از ٢ سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران با حضور باشکوه مردم برگزارشد. پیش‌تر و در ٢ سال کرونایی این مراسم به صورت حرکت خودروها و موتورسواران برگزار شده بود.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی؛ امام خمینی(ره) به نام روز قدس نامگذاری شده است تا ظلم رفته بر مردم فلسطین فراموش نشود. این مراسم همچنین در بیش از ۹۰ کشور با حضور آزادیخواهان جهان برگزار می‌شود. سازمان‌ها، نهادها، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی طی روزهای گذشته از مردم برای حضور شکوهمند در این راهپیمایی دعوت کردند.

مردم روزه‌دار ایران هم امروز به همراه دیگر مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافتند تا همبستگی و همدلی خود را با مردم فلسطین نشان دهند و آزادی این سرزمین را فریاد بزنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار