دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی کشور در قم تجلیل شدند

قم (پانا) - دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی کشور و راه‌یافتگان به المپیادهای جهانی، طی مراسمی در سالن همایش‌های خانه معلم قم تجلیل شدند.

کد مطلب: ۱۲۷۴۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی کشور در قم تجلیل شدند

مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی کشور و راه‌یافتگان به المپیادهای جهانی، با حضور نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و استاندار قم، در سالن همایش‌های خانه معلم قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، «سیدمحمدعلی صمدانی» رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی، با ارائه آماری از وضعیت دانش‌آموزان المپیادی استان، موفقیت این دانش آموزان را نه تنها منحصر به آموزش و پرورش قم بلکه افتخاری بزرگ برای مجموعه استان خواند و بر برنامه‌ریزی برای بسط و توسعه این افتخار بزرگ علمی تاکید کرد.

در ادامه، «علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر اینکه در مجموعه آموزش پرورش بایستی ویژگی ها، خواسته ها و علایق دانش آموزان مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تقویت دو رشته ریاضی و انسانی در مدارس تاکید دارند و ما سال آینده، رشته علوم انسانی را در سطح مدارس تیزهوشان افزایش می دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت علم آموزی و تربیت دانشمندان و متخصصان در زمینه‌های مختلف مورد نیاز جامعه و قطع وابستگی، موضوع انرژی هسته‌ای را مدنظر قرار داد و افزود: انرژی هسته ای علاوه بر برنامه های نظامی، در حوزه های پزشکی، زیست محیطی، کشاورزی و ...دارای کاربردهای گسترده‌ای است و علت اینکه سردمداران استکبار جهانی ملت‌ها را از دسترسی به آن منع می‌کنند، این است که آنها می‌خواهند تمام کشورها وابسته باشند.

رحیمی همچنین با اشاره به اهمیت علم و دانش به عنوان وسیله عزت و اقتدار کشور در کلام رهبر معظم انقلاب، فرازهایی از بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد محوری تبدیل دانایی به توانایی را قرائت کرد.

«سید محمدتقی شاهچراغی» استاندار قم نیز با تبریک به دانش‌آموزان، اولیا و مسئولان آموزش و پرورش به جهت افتخارآفرینی دانش آموزان المپیادی در کشور، عنوان کرد: بایستی برای شکوفا کردن چنین استعدادهایی که در سایر دانش آموزان استان نیز یافت می شود، برنامه‌ریزی کرد و مجموعه استان از هر اقدامی در این زمینه استقبال می‌کند.

در این مراسم، «لعیا عبدالحسینی» مسئول خانه المپیاد بسیج دانش‌آموزی و نیز مسئولان اداری مرتبط و مدیران مدارسی که دانش‌آموز المپیادی داشتند، با اهداء هدایایی تقدیر شدند.

در مراسم فوق از دانش آموزان مدال آور علیرضا رضایی تیجی دارنده عنوان برنز کشوری المپیاد ریاضی و مصطفی قنواتی برنز کشوری المپیاد اقتصاد و مدیریت از دبیرستان استعدادهای درخشان شهید قدوسی ناحیه 4، معصومه سادات مطلبی اسفیدواجانی برنز کشوری المپیاد اقتصاد و مدیریت از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان 2 ناحیه3، محمدپارسا الهی منش نقره کشوری المپیاد کامپیوتر از دبیرستان شهید قدوسی، محدثه محمدی نقره کشوری المپیاد جغرافیا از دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ ناحیه یک و سیده زینب موسوی نقره کشوری المپیاد جغرافیا از دبیرستان مهندس نجیمی2 ناحیه 4 با اهداء لوح و هدایایی، تجلیل شد.

همچنین محمدرضا نجفی زارع نقره کشوری المپیاد جغرافیا از دبیرستان امام صادق(ع)2 ناحیه یک، محسن تفک طلای کشوری المپیاد تفکر و کارآفرینی از دبیرستان تیزهوشان شهید دکتر شهریاری ناحیه2، زهرا نصرتی طلای کشوری المپیاد سلول های بنیادین از دبیرستان تیزهوشان فرزانگان 2، سعید منصورنژادیان نقر المپیاد جهانی اقتصاد روسیه از دبیرستان تیزهوشان شهید دکتر شهریاری، عرشیا عبدی طلای کشوری المپیاد اقتصاد و مدیریت و برنز المپیاد جهانی اقتصاد روسیه از دبیرستان غیردولتی هدایت 1 ناحیه4 و مصطفی خالصی طلای کشوری عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران درالمپیاد جهانی جغرافیای فرانسه از دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ ناحیه یک، دیگر دانش اموزانی بودند که در مراسم فوق، مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این مراسم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حسین ظریفیان رئیس بنیاد نخبگان استان قم، عباس ذاکریان فرماندار قم، معاونان و کارشناسان اداره کل و روسای ادارات نواحی آموزش و پرورش قم، علی اکبر شفیعی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان، نماینده شهردار قم و جمعی از معلمان مدارس برگزیده المپیادی حضور داشتند.

اجرای گروه سرود ساقی کوثر وابسته به اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان و هچنین مناجات خوانی یکی از مداحان، بخش های دیگری از مراسم بود.

همچنین استاندار قم به پاس رعایت حجاب کامل، هدایای ویژه ای به دختران دانش آموز المپیادی تقدیم کرد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار