مربیان برای تاثیر'گذاری بر دانش‌آموزان بایدبا تغییرات اجتماع همراه و همسو شوند

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس گفت مربیان پیشتاز می‌توانند از طریق راه‌های درست، ایجاد ارتباط صحیح با اجتماع را به دانش‌آموزان آموزش دهند. راه‌های درست شعار دادن نیست؛ راه‌های درست عمل کردن است.

کد مطلب: ۱۲۳۵۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مربیان برای تاثیر'گذاری بر دانش‌آموزان بایدبا تغییرات اجتماع همراه و همسو شوند

امید اسماعیلی در جمع مربیان پیشتاز و مسوولان سازمان دانش‌آموزی فورگ با اشاره به اینکه مربیان پیشتاز غیر از آموزش به دانش‌آموزان الگوی دانش‌آموزان نیز هستند و مهارت‌های زندگی کردن را آموزش می‌دهند، گفت: سال‌هاست که سازمان دانش‌آموزی به این بحث رسیدگی می‌کند و به همین دلیل است که بسیاری از خانواده‌ها علاقه دارند فرزندانشان عضو تشکیلات سازمان دانش‌آموزی «پیشتازان» شوند.

وی عنوان کرد: مربیان نباید درگیر گزارش عملکرد شوند و از فعالیت اصلی خود که آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان است، غافل شوند؛ مربی پرورشی که درحال حاضر سر کلاس حاضر می‌شود با مربی پرورشی که 20 سال قبل سر کلاس حاضر می‌شد، کاملا متفاوت است زیرا رفتار ها، خواسته‌ها،حرف شنوی‌ها، نوع ارتباط گیری با مسئولان مدرسه و... دانش‌آموزان تغییرات بسیاری داشته است.

اسماعیلی با بیان اینکه مهارت‌های زندگی با درس دادن سر کلاس و حفظ تعریف های حل مسئله، تصمیم گیری، ارتباط با دیگران و... آموخته نشده و به دست نمی آید گفت: هرچقدر که این تعریف ها سر کلاس، درس داده شود، به نتیجه‌ای نخواهیم رسید بلکه با تجربه کردن شرایط و زندگی کردن در آن مهارت های لازم آموخته می شود. به همین دلیل است که اردو های تشکیلاتی را برگزار می کنیم تا شهروندانی طبیعت دوست، انسان دوست، مسئولیت پذیر، کسی که کار گروهی را بلد است و از پس کار های خود بر می آید را تحویل جامعه دهیم.

وی افزود: در این اردوهای تشکیلاتی استفاده از غذاها و مواد ناسالم کاملا ممنوع است به عنوان مثال از ظروف یک بار مصرف به هیچ عنوان استفاده نمی شود و همچنین محلی که برای اردو درنظر می گیریم را پاکیزه تر از قبل ورودمان تحویل می دهیم زیرا دانش آموزان پیشتاز یاد گرفته‌اند که چگونه منظم باشند و محیط زیست را حفظ کنند. امید دارم که ویروس منحوس کرونا از جهان و ایران عزیزمان رخت بر بسته تا بتوانیم به روال سال‌های قبل اردوهای تشکیلاتی را برگزار کنیم.

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس ادامه داد: منطقه فورگ، منطقه‌ای غنی از انسان‌های شریف و مستعد و طبیعت بکر و سرسبزی است که به عنوان یک شهروند، وظیفه داریم آن را حفظ کنیم. به عنوان مثال باید خود را به عنوان مربی پیشتاز موظف کنیم به دانش آموزان آموزش دهیم که منطقه هایی نظیر آکواریوم، کاسه تراشون، آبشار فدامی و... حفظ شود. اگر توانستیم این مناطق را حفظ کنیم در طبیعت دوستی پیشتازان موفق خواهیم بود. یک کشور قوی نیاز به شهروندانی قوی دارد که با شعار ساخته نمی شود بلکه با عمل ساخته می‌شوند.

آموزش های خبرگزاری دانش آموزی پانا به دانش آموزان پیشتاز

امید اسماعیلی افزود: کار دیگری که در سازمان دانش آموزی انجام می شود، آشنایی دانش آموز با رسانه، فرهنگ رسانه، تشخیص اخبار صحیح از غلط و... در خبرگزاری دانش آموزی پانا است. در این خبرگزاری کلاس های خبرنویسی، عکاسی خبری و یادداشت نویسی درحال برگزاری است که دانش آموزان علاقه مند به حوزه خبر می توانند در این کلاس ها شرکت کنند.

پشت هر بازی از المپیاد رویش هدفی خوابیده است

وی ادامه داد: بازی‌های المپیاد رویش در سال هفتم برگزاری خود به همت مربیان پیشتاز فورگ در مرحله مدرسه‌ای و منطقه‌ای بسیار عالی عمل کرده و حرفی برای گفتن دارد. بازی‌های المپیاد رویش تنها برای بازی و سرگرمی نیست بلکه پشت هر کدام از این بازی‌ها هدفی وجود دارد. به عنوان مثال در بازی گروهی دومینو، دانش‌آموزان پیشتاز کار گروهی را یاد گرفته و تمرکز خود را افزایش می‌دهند.

او اضافه کرد: المپاد رویش هر ساله به صورت حضوری برگزار شده و در مرحله استان دانش‌آموزان باید از شهر خود به شهر میزبان سفر کرده و آنجا اسکان پیدا می کردند. اما با توجه به جلسات و هماهنگی های انجام شده در استان فارس، سال گذشته بدون هیچ دغدغه ای برای دانش آموزان و داوران، مسابقات را در شهر محل زندگی خودشان به صورت مجازی برگزار کردیم. امسال در برخی استان های دیگر همانند استان فارس برگزار می شود و مسابقات را مجازی برگزار می کنند.

اسماعیلی در پایان خطاب به مربیان پیشتاز گفت: امید است با حضوری شدن مدارس، فعالیت های حضوری خود را در کنار فعالیت‌های مجازی در حوزه سازمان دانش‌آموزی ادامه داده تا به نتایج مطلوب تری دست پیدا کنیم.
گزارش: کوروش خضری مطلق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار