رئیس پارک علم و فناوری فارس:

نبود زیرساخت‌ مناسب، مشکل اصلی رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در فارس است

شیراز (پانا) - رئیس پارک علم و فناوری فارس، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را در استان فارس بسیار پیشرو دانست و افزود به دلیل ظرفیت دانشگاهی و جامعه بزرگ فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی که در استان وجود دارد، فارس در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرو است.

کد مطلب: ۱۲۷۴۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
نبود زیرساخت‌ مناسب، مشکل اصلی رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در فارس است

امین‌رضا ذوالقدر، امروز در جمع خبرنگاران در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس برگزار شد، اصلی‌ترین مشکل پارک علم و فناوری استان فارس را کمبود زیرساخت و فضا برشمرد و افزود: برای افزایش فضای مورد نیاز شرکت‌ها همواره دچار مشکل بوده‌ایم و اکنون در حال رایزنی با برخی نهادها برای افزایش فضاهای مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

وی ادامه داد: تعامل پارک علم و فناوری با دانشگاه‌ها در استان قابل توجه است و در لارستان برج علم و فناوری با مساحت ۳۵۰۰ مترمربع ساخته شد و بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه شد و این را یک کریدور صادراتی برای کشورهای حوزه خلیج فارس در نظر گرفته‌ایم.

وی بحث صدور مجوز شرکت‌های مرتبط با غذا و دارو را از دیگر مشکلات پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان این استان دانست و افزود: متاسفانه صدور مجوزها در تهران متمرکز است و این امر بیش از ۳ سال به طول می‌انجامد که موجب تحلیل توان شرکت می‌شود.

ذوالقدر با اشاره به اینکه در پارک علم و فناوری شیراز که از سال ۸۱ به عنوان اولین پارک علم و فناوری کشور ایجاد شده است یک هزار و 220 شرکت فناور و دانش بنیان تاکنون حضور داشته‌اند و حمایت شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۳۲۰ شرکت در پارک مستقر هستند و سیاست پارک اینگونه است که شرکت‌ها ابتدا به عنوان هسته فناور در پارک فعالیت می‌کنند و بعد از ۶ ماه موظف به ثبت شرکت و معرفی تیم و حرکت به سمت تجاری سازی محصول خود هستند.

وی از اشتغال ۳۵۰۰ نفر به واسطه شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: در چندسال گذشته همواره ظرفیت پارک تکمیل بوده است و در تعامل با دانشگاه شیراز فضایی با ۶ هزار متر مربع که با کمک خیرین زیرساخت‌های آن فراهم کرده‌اند ۵۰ شرکت نیز در پردیس فناوری و نوآوری شیراز مستقر شده‌اند که این یک حرکت الگویی برای کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار