مصوبات امروز هیات وزیران چه بود؟

آیین‌نامه اجرایی تعیین محدوده سه‌گانه ایمنی تأسیسات هسته‌ای به تصویب رسید

تهران (پانا) - هیات وزیران در جلسه صبح امروز خود که به ریاست آیت الله رئیسی رئیس‌جمهوری برگزار شد، کلیات آیین‌نامه جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مرزی از طریق ملوانی (ته لنجی) را با هدف ایجاد شفافیت در زنجیره تجاری و کمک به تنظیم بازار و نیز ساماندهی و انضباط بخشی معافیت‌های مرزنشینان با رعایت ضوابط ملی آمایش سرزمینی و مبنی بر توسعه فعالیت اقتصادی در مناطق مرزی، به تصویب رساند.

کد مطلب: ۱۲۷۴۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مصوبات امروز هیات وزیران چه بود؟

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت» با توجه به دستور رئیس‌جمهوری در شورای اداری استان بوشهر مبنی بر ساماندهی ورود کالا تحت عنوان ملوانی (ته لنجی) و با هدف مدیریت و کنترل واردات کالاها از طریق ته لنجی با سهمیه بندی انجام شده و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و نیز امکان ایجاد شفافیت در زنجیره تجاری و کمک به تنظیم بازار، هیئت وزیران کلیات «آیین نامه جامع ساماندهی و نظارت بر مبادلات تجاری مرزی از طریق ملوانی (ته لنجی)» را تصویب کرد.

در ادامه جلسه، تعداد دیگری از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی بررسی و به تصویب هیات وزیران رسید.

دولت آیین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی را اصلاح کرد

هیات وزیران به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و رفع ایراد و پیشگیری از اعلام ایراد مجلس شورای اسلامی درخصوص ماده (۱۴) الحاقی به آیین نامه اجرایی قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی، با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح ماده مذکور موافقت کرد.

مصوبه مربوط به تعیین مبلغ تسهیم درآمد ارایه خدمات دسترسی مبتنی بر فیبر نوری اصلاح شد

به منظور تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، هیئت وزیران مصوبه مربوط به تعیین مبلغ تسهیم درآمد ارایه خدمات دسترسی مبتنی بر تار (فیبر) نوری را اصلاح کرد.

موافقت با اصلاح مصوبه دولت درخصوص تعیین درصد تسهیم درآمد، حداقل مبلغ تسهیم درآمد و جدول جرایم پروانه فعالیت «انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم»

در اجرای قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیر دولتی در زمینه پست و مخابرات و با توجه به بازنگری مصوبه اصول حاکم بر تجدید پروانه های «انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت (FWA)» به وسیله کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هیات وزیران با پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اصلاح مصوبه مربوط به تعیین درصد تسهیم درآمد، حداقل مبلغ تسهیم درآمد و جدول جرایم پروانه «انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم» موافقت کرد.

اصلاح مصوبه مربوط به حق امتیاز، درصد تسهیم درآمد، درصد خدمات عمومی اجباری، درصد حق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و جرایم دارندگان پروانه «ارایه خدمات پستی غیردولتی»

به منظور رفع ایراد و اعلام مغایرت قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی درخصوص مصوبه مربوط به حق امتیاز، درصد تسهیم درآمد، درصد خدمات عمومی اجباری، درصد حق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و جرایم دارندگان پروانه «ارایه خدمات پستی غیردولتی»، هیات وزیران با اصلاح مصوبه مذکور موافقت کرد.

تعیین مبلغ حق السهم دولت و جریمه های قانونی عدم انجام تعهدات برای اصول حاکم بر صدور یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی

هیات وزیران در اجرای احکام مندرج در بند (ز) ماده (۳) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز ماده واحده قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات، مبلغ حق السهم دولت و جریمه های قانونی عدم انجام تعهدات برای اصول حاکم بر صدور یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را تعیین کرد.

آیین‌نامه اجرایی تعیین محدوده سه‌گانه ایمنی تأسیسات هسته‌ای به تصویب رسید

هیات وزیران در اجرای حکم مندرج در تبصره (۲) ماده (۲۶) قانون احکام دایمی برنامه های توسعه کشور و با توجه به ضرورت تصریح ممنوعیت تملک و صدور سند در محدوده انحصاری تأسیسات هسته‌ای از طریق معامله، خرید و فروش اراضی و املاک، آیین نامه اجرایی مربوط را به تصویب رساند.

به موجب این آیین نامه، سازمان انرژی اتمی ایران و مؤسسات و شرکت های تابعه و وابسته به آن پس از تعیین محدوده سه گانه ایمنی هر یک از تأسیسات هسته ای باید کلیه نقشه های رقومی شعاع محدوده سه­گانه را جهت لحاظ الزامات خود در طرح های توسعه و عمران کشور به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اعلام نموده و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران نیز موظف است محدوده نواحی سه گانه ایمنی را به کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط و سایر مراجع قانونی محل استقرار تأسیسات هسته ای اعلام کند.

ایجاد هر گونه مستحدثات جدید، جابجایی، تملک، تغییر کاربری املاک و اراضی، صدور سند مالکیت، پروانه و مجوز به عنوان سکونت­گاه دایم توسط اشخاص در ناحیه انحصاری ممنوع و در ناحیه کم جمعیت موکول به اخذ مجوز از سازمان انرژی اتمی ایران و سایر مراجع قانونی در چهارچوب طرح های توسعه و عمران کشور است.

همچنین هرگونه تملک و صدور سند از طریق معامله، خرید و فروش اراضی و املاک تحت هر عنوان اعم از عادی، رسمی، وکالتی در محدوده انحصاری مطلقاً ممنوع بوده و از درجه اعتبار ساقط است. در صورتی که هر کدام از مالکان قصد فروش و یا واگذاری داشته باشند، می­بایست املاک و اراضی خود را در قبال دریافت بهای نقدی و یا غیرنقدی، مطابق توافق و یا قیمت کارشناسی به سازمان یا بهره بردار منتقل نموده و در صورت اعتراض می توانند به مرجع صالح قضایی مراجعه کنند.

سازمان انرژی اتمی ایران و یا بهره بردار موظف است در مکان یابی و ایجاد تأسیسات هسته ای جدید، هرگونه تلاقی یا تعارض حقوق و منافع اشخاص حقیقی یا حقوقی در محدوده سه گانه ایمنی را شناسایی و آن را قبل از صدور پروانه احداث تأسیسات هسته ای، مطابق ماده (۲۶) قانون مرتفع و حقوق صاحبان حق را تأمین و پرداخت نماید. اعتبار لازم برای پرداخت حقوق صاحبان حق حسب مورد در بودجه سنواتی دستگاه ذیربط پیش بینی و صد درصد آن تخصیص و پرداخت می گردد.

در صورت تداخل محدوده سه گانه ایمنی نیروگاه ها و تأسیسات هسته ای با محدوده سایر دستگاه ها، با توجه به الزامات بین المللی حوزه هسته ای و ضوابط آن، محدوده حوزه هسته ای ملاک عمل خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار