یکی از اهداف مناظره‌ها آموزش گفت‌وگو و آزاداندیشی در فضای دانش‌آموزی است

کرمان (پانا) - سومین روز مناظره ‌دانش‌آموزی هم به پایان رسید و دانش‌آموزان رقابت زیبا و جذابی را پشت سر گذاشتند یکی از زیبایی‌های این مناظره‌ها با همه ‌‌مخالفت‌ها و موافقت‌ها پایان خوش آن‌هاست که رقابت به رفاقت تبدیل می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۴۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
یکی  از اهداف مناظره‌ها آموزش گفت‌وگو و آزاداندیشی در فضای دانش‌آموزی  است

همه چیز برای برگزاری یک ماراتن نفس گیر آماده بود. مناظره کننده ها و محققین در فضای مجازی آماده شروع این ماراتن بودند‌.

امروز قرعه به شهرستان فهرج و آموزش و پرورش ناحیه یک افتاده بود. داورها که مستقر شدند با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید برنامه آغاز شد.

بحث موافقت و مخالفت با تنوع مدارس به حدی بالا گرفت و جذاب شد که گذر زمان را حس نمی کردیم. لحظه ای به تصویر مناظره کننده ها خیره شدم. واقعا این مباحث را دانش آموزان بیان می کنند؟ چه زیبا و فصیح، چه شیرین و دلچسب و چه راهکارهایی که شاید بعضا ما بزرگترها از آنها غافلیم.

بعد از مناظره رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان، از ماه رمضان به عنوان ماه رشد و ترقی انسانها نام برد و گفت: اگر از این فرصت پیش آمده استفاده نکنیم طبق فرمایش مولای متقیان در آینده باید غصه بخوریم و از شکست خورده ها هستیم.

محمود رجبی پور، حضور پیشتازان سازمان دانش آموزی در اعتکاف دانش آموزی شهرستانها و مناطق را نشان از رشد معنوی آنها دانست و گفت: با وجود هجمه های دشمن در زمینه های مختلف جای خرسندی است که پیشتازان ما با مکانهای معنوی و مذهبی پیوند عمیقی دارند.

رجبی پور حضور دانش آموزان را در عرصه های مختلف لازم دانسته و گفت: پیشتازان با حضور در مناظره دانش آموزی نشان دادند فرهنگ گفتگو و تفکر نقادانه و سخنوری و توسعه فرهنگ گفتگو بین آنها گسترش پیدا کرده است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان کرمان گفت: تاکنون 10 تیم مناظره کننده به رقابت پرداخته اند و در روزهای آینده نیز شاهد حضور تیم‌های دیگر خواهیم بود.

لازم به ذکر است تیم‌ها به شرح زیر در مناظره شرکت کردند.

فهرج واداره ناحیه یک (پسران) ......................تیم برنده ناحیه 1

راین و ریگان (پسران) ...................................تیم برنده راین

کشکوئیه و ریگان (دختران) ..........................تیم برنده کشکوئیه

راین و ناحیه 1 (دختران) ..............................تیم برنده ناحیه 1

چترود و ناحیه 2 (دختران)............................ تیم برنده ناحیه 2

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار