اعلام تمام جزئیات برنامه‌های روز جهانی قدس 1401

تهران (پانا) - رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برنامه‌های روز جهانی قدس 1401 را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۴۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
اعلام تمام جزئیات برنامه‌های روز جهانی قدس 1401

متن اعلامی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره برنامه‌های روز قدس به شرح زیر است:

*امسال و پس از وقفه دو ساله در برگزاری راهپیمایی مردمی روز جهانی قدس به دلیل شیوع بیماری کرونا‌، هماهنگی لازم برای انجام راهپیمایی بزرگ و باشکوه‌، همزمان با تهران، در بیش از 900 شهر کشور، و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رنگبندی استان‌ها‌، از مساجد بزرگ و میادین اصلی به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه تدارک دیده شده است‌. این مراسم حتی در بسیاری از روستاهایی که از برپایی نماز جمعه برخوردار نبوده‌، به شکل تجمع و محکومیت رژیم کودک‌‌کش صهیونیستی و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف برگزار خواهد شد‌.

*امسال همچنین مراسم روز جهانی قدس به شکل راهپیمایی یا تجمع مردمی در بیش از 90 کشور جهان با حضور مردم مسلمان و آزادگان دیگر ادیان الهی در حمایت از قدس شریف و فلسطین مظلوم و محکومیت رژیم ددمنش صهیونیستی برگزار می‌شود‌.

*420 ساعت برنامه تولیدی در غالب 948 برنامه از رادیو و تلوزیون‌های اسلامی پخش خواهد شد‌. همچنین 450 مقاله به زبان‌های عربی و نمایشگاه 107 پوستری با زبان عربی نیز در سایت‌های عرب زبان این رادیو و تلوزیون‌ها بارگذاری شده است.

*همایش بزرگ "فلسطین مظلوم‌"در محل استادیم ورزشی غزه با حضور مردم مظلوم غزه و به شکل تصویری با سخنرانی سید‌حسن نصرالله‌، سردار قاآنی و دیگر رهبران مقاومت همراه خواهد بود‌.

*کنگره قدس شریف ‌در روز پنجشنبه و با حضور دانشجویان و طلاب جوان و دیگر اقشار مردمی در سالن اجتماعات لانه جاسوسی سابق شیطان بزرگ برگزار می‌شود‌.

*برگزاری نشست‌های روشنگری و جهاد تبیینی در بسیاری از مساجد کشور و پایگاه‌های بسیج و از جمله اجرای سرودهای پاتوقی در نقاط مختلف شهر تهران در هفته منتهی به روز قدس‌، بسیار ارزشمند و آماده‌سازی مردمی برای حضور در راهپیمایی روز قدس خواهند بود.

*برپایی همایش قدس شریف‌، محور وحدت امت اسلامی با حضور اندیشمندان، و شخصیت‌های جهان اسلام‌، دیروز سه‌شنبه 6 اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین‌المللی و با همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

*برپایی نشست‌های مختلف به شکل وبیناری و در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

*پویش‌های مختلفی در فضای مجازی شکل گرفته است. ازجمله فراخوان پویش #‌یک _سطل_آب تا محو غده سرطانی رژیم صهیونیستس‌، شامل عکس نوشت، کاریکاتور، پوستر‌، دل نوشته‌، نقاشی، شعر و ویدیو روایتگر آرمان آزادی قدس باشند‌. مهلت ارسال تا روز قدس 1401 از طریق وب سایت تلوبیون می‌باشد.

*با دعوت و هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌، بیش از 30 سخنران ملی برای ایراد سخن و ارائه تحلیل به استان‌های کشور اعزام و به عنوان سخنرانان پیش از خطبه‌ها‌ی نماز جمعه روز قدس خواهند بود.

*همچون سال‌های گذشته و در سراسر کشور‌، نمادهای صهیونیستی و شیطانی آمریکا در مسیرهای راهپیمایی‌، به عنوان رمی شیطان مورد تنفر و انزجار مردم ایران بوده و همراه با پرچم این رژیم جعلی به آتش کشیده خواهد شد‌.

*بیش از سی غرفه فرهنگی، نمایشگاهی و تبلیغاتی و برپایی 22 استیج در مسیرهای راهپیمایی روز قدس و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی توسط شبکه‌های مختلف صدا و سیما و دیگر دستگاه‌ها و نهادها در حاشیه راهپیمایی تهران برقرار خواهد شد.

*بیش از 5000 عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور را پوشش خبری و رسانه‌ای خواهند داد.

*اقلام تبلیغاتی با استفاده از چاپ پوستر‌، تراکت‌، کارتن‌پلاست و پرچم الوان و ارسال به استان‌های کشور همچون سنوات گذشته و توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام شده است.

*بازتولید سه زبانه محصولات فاخر "‌قدسنا" و انتشار در فضای مجازی

*مجموعه وبینار «فلسطین آزاد می‌شود»: این برنامه در قالب سلسله نشست‌هایی با موضوع آزادسازی قدس شریف، دستاوردهای محور مقاومت و ... از روز جهانی قدس 9 اردیبهشت تا روز نکبت 24 اردیبهشت به صورت مجازی و میدانی با حضور اندیشمندان و کارشناسان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

*تولید قطعه موسیقی «هی المحور» به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی و انتشار از طریق فضای مجازی

*برپایی فردیس فرهنگی مقاومت در مسیرهای راهپیمایی و ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی، برپایی کارگاه هنری، برپایی نمایشگاه‌های عکس و تصاویر مفهومی، اجرای نمایش میدانی و برنامه‌های ویژه کودکان در روز جهانی قدس

*برپایی تابلو مقاومت: برگزاری نمایشگاه عکس، نقاشی، کاریکاتور، خطاطی، پوستر و هنرهای تصویری با موضوع صهیونیسم غاصب و قدس شریف در مساجد، میادین تره بار، فروشگاه‌های شهوند، ایستگاه‌های مترو، گالری‌ها و سراهای منتخب محلات (در مناطق 22 گانه تهران هر منطقه حداقل 2 نمایشگاه) از 6 الی 8 اردیبهشت

*برگزاری شب‌های شعر در سرای محلات و مساجد به مناسبت روز قدس (هر منطقه حداقل یک اجرا) از 6 الی 8 اردیبهشت و برپایی شب‌های شعر فلسطین با حضور شاعران متعهد در استان‌های کشور.

*فرهنگ مقاومت: برپایی مسابقات کتابخوانی با موضوع فلسطین و قدس شریف

*پخش فیلم‌های سینمایی در بوستان‌های مختلف منطقه با موضوعات فلسطین و محور مقاومت (‌هر منطقه در سه بوستان اصلی‌) در هفته منتهی به روز قدس‌.

*برپایی رژه 40 گردان رزمی از ‌گردان‌های امام حسین (علیه السلام)، امام علی (علیه السلام) و فاتحین در راهپیمایی روز قدس و رجز‌خوانی علیه صهیونیست‌ها را فریاد زده و با مظلومان فلسطینی و قدس شریف اعلام همبستگی خواهند داشت‌.

*در تهران، امسال از ده مسیر تعیین‌شده و ساعت 10 صبح راهپیمایی آغاز و به سمت میعادگاه نماز جمعه، دانشگاه تهران آغاز خواهد شد. در دیگر استان‌های کشور با توجه به زمان افق در همان استان اعلام خواهد شد.

*فقط در تهران 2500 دستگاه اتوبوس شرکت واحد و در تمامی استان‌های کشور مردم روزه دار را از میادین اصلی شهر به سمت مسیرهای راهپیمایی منتقل خواهند کر‌د.

*شرکت مترو نیز به شکل رایگان در این روز خدمات‌رسانی خواهند داشت‌.

*جمعیت هلال احمر، اورژانس کشور و سازمان آتش نشانی با استقرار در تمامی مسیرهای راهپیمایی سراسر کشور به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

*برپایی نمایشگاه‌ها و برنامه‌های هنری در مراکز فرهنگی و هنری در تمامی مسیرهای راهپیمایی سراسر کشور و در مناطق مختلف و فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ شهرداری تهران و انجام تبلیغات شهری از خدمات شایسته شهرداری‌های کشور خواهد شد.

*با عنایت به جمعیت هلال‌احمر، ایستگاه‌های سلامت در مسیرهای راهپیمایی پیش‌بینی شده است.

*امسال نیز راهپیمایان با در دست داشتن تصاویر چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی توسط صهیونیست‌ها یاد و خاطره بیش از چهل‌ سال اسارت آنان را گرامی خواهند داشت.

*شعار اصلی راهپیمایان روز قدس امسال، همچون سال‌های گذشته، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌سعود و خائنین منطقه و تداوم شعار آزادی فلسطین و قدس شریف خواهد بود.

*در پایان راهپیمایی امسال، قطعنامه پایانی راهپیمایی به تأیید ملت ایران خواهد رسید.

*برگزاری مراسم روز جهانی قدس به عنوان تکلیف دینی و انقلابی مسلمانان و آزادگان ایران و جهان شناخته شده و امسال نیز خروش ملت‌ها علیه ظلم بیش از 70 ساله صهیونیست‌ها فریاد خواهد شد.

هشتک جهانی: #القدس_هی _المحور

شعار محوری: روز جهانی قدس؛ محور وحدت امت اسلامی، شکست خط سازش با رژیم غاصب صهیونیستی

مسیرهای راهپیمایی روز جهانی قدس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار