در گفت‌وگو با پانا:

اسماعیل حلالی: پرسپولیس نیاز به خانه‌تکانی اساسی دارد

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است این تیم در پایان فصل باید خیلی از بازیکنانش را کنار بگذارد و نیاز به خانه‌تکانی اساسی دارد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اسماعیل حلالی: پرسپولیس نیاز به خانه‌تکانی اساسی دارد

اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وقفه لیگ برتر اظهار داشت: «این وقفه می‌تواند به پرسپولیس کمک کند تا بتواند از لحاظ روحی روانی خودش را بالا بکشد. به شرطی که مربیان هم بتوانند از این فرصت پیش آمده استفاده و تیم را از این شرایط خارج کنند. پرسپولیس از لحاظ نتیجه‌گیری بد عمل نکرده بود و در یک قدمی صدر بود اما در یکی دو بازی آخر متاسفانه تمرکزشان از دست رفت و وارد حاشیه شدند. وقتی در بازی دربی آن حق خوری‌ها رقم خورد، خیلی به تیم ضربه زد و باعث شد تا تیم نتواند آن روند خوبش را ادامه دهد. دربی باعث شد تیم متشنج شود. وگرنه در همان بازی سرتر از حریف بودیم و 3 امتیاز در مشت ما بود. اگر آن اتفاقات نمی‌افتاد، برنده بودیم و الان دیگر اختلاف 6 امتیاز نبود. با این حال اتفاقات باعث شد تا تمرکز تیم به هم بریزد. هم بازیکنان و هم کادر فنی ما متاسفانه دچار حاشیه شدیم و این بهترین فرصت را در اختیار رقیب قرار داد.»

وی افزود: «محرومیت یحیی در 6 بازی باقی مانده واقعا به ضرر پرسپولیس است. اما باید بپذیریم که گل محمدی اشتباه کرد و باید تاوانش را بدهد. این رای اما واقعا سنگین بود و باید کمتر می دادند. با این حال چاره ای نیست و باید بچه ها سعی کنند همه ی تمرکزشان را روی 6 بازی بگذارند. ما ابتدا باید بازی های خودمان را ببریم و بعد منتظر لغزش حریف باشیم. همه بازی‌ها سخت است و نباید به فکر بازی آسان، وارد زمین شویم. هیچ بازی‌ای آسان نیست و باید برای بردن همه 6 بازی، با تمام تمرکز و توان حاضر شویم. وقتی این 6 بازی را ببریم، آن وقت مطمئن باشید تیم استقلال امتیاز از دست می‌دهد. شانس ما بالاست و نباید بچه ها ناامید شوند. ضمن اینکه هواداران هم باید از تیم و کادر فنی تا آخرین بازی لیگ حمایت کنند. وقتی بچه ها ببینند پشتیبان دارند، دلگرم می شوند و باانگیزه ی بیشتری بازی می‌کنند.»

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: «متاسفانه تعطیلی‌ها زیاد است. واقعا بعضی از زمین‌های ما کیفیت پایینی دارند. خیلی از مربیان فقط نتیجه‌گیری برایشان مهم است و اصلا به فوتبال و کیفیت آن اهمیت نمی‌دهند. این مسائل است که باعث شده لیگ ما کیفیت پایینی داشته باشد. خیلی از مربیان با وقت تلف کردن و هزار کار دیگر می آیند تا نتیجه بگیرند و فقط نبازند. اکثرا هم مربیان استقلالی هستند که با این شیوه تیم هایشان مقابل پرسپولیس بازی می کند. متاسفانه اکثر مدیران باشگاه استقلالی هستند و مربیان استقلالی را برای تیم شان انتخاب می‌کنند. دلیل دیگر بی‌کیفیتی لیگ هم به نبودن مربی خوب خارجی برمی گردد. وقتی مربی خارجی سطح بالا داشته باشیم، مربیان داخلی هم مجبور می‌شوند خودش را بروز نگه دارند و دانش شان را بالا ببرند. البته نه آن مربی خارجی تراکتور که فقط بلد بود نوشابه بخورد!(باخنده) باید این چرخه عوض شود و به مربیان جوان هم بها بدهند. من الان 48 سال سنم است اما می‌گویند جوان هستی و نمی‌توانی تیم را اداره کنی. تیم مربی جوان و باانگیزه می خواهد که بتواند پا به پای بازیکنانش تمرین کند. ناگلزمن مربی بایرن مونیخ 34 ساله است. اما به من می گویند برای تو سرمربیگری زود است.»

اسماعیل حلالی گفت: «لیگ ما را وقتی می‌بینیم، نه بازی‌ها پرگل است و نه گلزنان ما ایرانی هستند. این فقر گلزنی دلایل زیادی دارد که باید مسئولان و مدیران باشگاه ها روی آن حساس شوند. تیم ها روبه جلو بازی نمی کنند و فقط دوست دارند پشت توپ باشند. همه ی تیم ها دفاعی شده اند و منتظر یک اتفاق می‌مانند تا روی یک موقعیت گل بزنند. استقلال هم که صدرنشین است زیبا بازی نمی‌کند و همیشه بازیکنانش پشت تو هستند. تیمی که صدرنشین است بیشتر بازی هایش را با پنالتی و با کمترین اختلاف برده است. این دیگر فوتبال نیست. واقعا کیفیت‌ها پایین است. بعضی بازی‌ها را آدم می‌بیند خوابش می‌گیرد. لیگ ما واقعا بی‌کیفیت شده است و باید فکری به حال این موضوع بکنند. الان هیچ پدیده ای در لیگ نمی‌بینیم. بازیکن جوانی که بتواند آینده فوتبال ما باشد. تیم‌ها به حاضر خوری رو آورده اند و کسی به بازیکن جوان اهمیتی نمی دهد. شاید یکی دو بازیکن در مقطعی خودشان را نشان دهند و بعدش دیگر خبری نمی شود.»

وی در خصوص آینده پرسپولیس افزود: «باید پرسپولیس را دگرگون کنند و این تیم به خانه تکانی اساسی نیاز دارد. الان 6 بازی باقی مانده و نمی‌خواهم زیاد در مورد آن حرف بزنم. اجازه بدهید صحبت نکنم چون زود است اما خیلی از بازیکنان ما دیگر آن طور که باید نمی‌توانند به تیم کمک کنند. شاید برای آنها بهتر باشد که خودشان را در تیم دیگری امتحان کنند. این تیمی است که باید بازیکنانش از جان مایه بگذارند. این تیم 5 فصل پیاپی قهرمان شده و باید همه بدانند جایگاه بزرگی دارد. اینجا نمی‌توانی پیراهن پرسپولیس را بپوشی و راه بروی. همه باید ارزش پیراهن پرسپولیس را بدانند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار