بازدید کارشناسان دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش از روند ارائه خدمات آموزشی و تربیتی

تهران (پانا) - در این بازدیدها، مدیران و کارشناسان دبیرخانه عالی آموزش و پرورش، نحوه اجرای مصوبه 977 شورای عالی، وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس، میزان تراکم کلاس‌های درسی، میزان رعایت بودجه‌بندی کتاب‌های درسی، شیوه‌های کمک آموزشی مدارس به دانش‌آموزان دارای بیماری زمینه‌ای و غایب، برآورد وضعیت تحصیلی– تربیتی دانش‌آموزان، روش‌های جبران کاستی‌های آموزشی، مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی دانش‌آموزان، تدابیر مدارس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و... مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بازدید کارشناسان دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش از روند ارائه خدمات آموزشی و تربیتی

هدف از این بازدیدها، حصول اطمینان از اجرای مطلوب و مطابق با انتظارات پیش بینی شده، شناسایی نقاط قوت، موانع، محدودیت ها، نارسایی ها و مشکلات اجرای مصوبه، جلوگیری از انحراف مصوبه در مسیر اجراء و ارائه راه حل های اصلاحی برای کمک به بر طرف کردن مسائل و مشکلات اجرایی و بازنگری و اصلاح مصوبه از جمله مهم ترین اهداف گروه های نظارتی دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش از آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستانهای تهران است.

مدیران و کارشناسان دبیرخانه شورای عالی در این بازدیدها، نقاط قوت و ضعف و آسیب های اجرای مصوبه شورای عالی را در مرحله اجراء شناسایی کرده، راهکارهای پیشنهادی مجریان را جهت رفع آنها اخذ و برای بررسی و کار کارشناسی بیشتر بر روی آنها به کمیسیون های شورای عالی ارجاع می دهند.

اگر در اجرای مصوبه شورای عالی در مرحله اجرا مغایرتی مشاهده شود آن را احصاء کرده و برای برطرف کردن آن به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می شود. این وزارت خانه پس از رفع موانع اجرای مصوبه، گزارش آن را در صحن علنی شورای عالی آموزش و پرورش ارائه می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار