وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

ترمیم زیرساخت آموزشی ۱۶ استان مرزی

طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور برای ترمیم عدالت تربیتی و آموزشی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای تفاهم‌نامه طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور از برنامه‌ریزی برای ترمیم زیرساخت ۱۶ استان مرزی با همکاری خیرین و دولت جهت تغییر چهره این مناطق کم‌برخوردار در بعد عدالت آموزشی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
ترمیم زیرساخت آموزشی ۱۶ استان مرزی

یوسف نوری در آیین امضای تفاهم نامه طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور در راستای استقرار عدالت آموزشی تربیتی اظهار کرد: لازم است از خیرین مدرسه‌ساز تشکر کرد زیرا اکنون از هر دو کلاس، یک کلاس از سوی خیرین مدرسه‌ساز ساخته می‌شود و اثر تربیتی یک مدرسه خیری بسیار بالاست.

وی افزود: می‌توان گفت این طرح برای ایجاد تمدن اسلامی و دولت قوی و مردمی شکل گرفته است. اگر دانش‌آموزان از زمینه‌های آماده برای حضور در جامعه برخوردار نباشند آماده حضور در جامعه دانش‌بنیان نخواهند بود. لذا لازم است از دوران کودکی فرزندان این مرزوبوم را تربیت کنیم.

نوری بیان کرد: این طرح ترمیم عدالت تربیتی و آموزشی است و الگوی راهبری آن بهترین الگوست‌. انشالله بتوانیم عدالت تربیتی را پیش ببریم. این طرح الگوی یکپارچه است که در راستای هم‌افرایی بیشتر با حضور نهادهای مختلف و مراکز دانش‌بنیان و نوآور خواهد بود‌.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۶ استان مرزی را در بحث ترمیم زیرساخت با کمک خیرین و دولت درنظر گرفتیم تا بتوانیم تغییری را در چهره این مناطق کم‌برخوردار در بعد عدالت آموزشی ایجاد کنیم.

وی خبر داد: گروهی به استان گیلان برای انسداد مبادی بی‌سوادی تعیین و اعزام کردیم تا برای سال تحصیلی آتی بخشی از فعالیت این قرارگاه نشان داده شود.

علی آقامحمدی رئیس طرح توسعه و تحول اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار کشور نیز در این مراسم گفت: مفتخریم در ۲۰۲۰ محله کشور آغاز اقدامات لازم را برای برخورداری افراد از خدمات آموزشی و تربیتی داشته‌ایم.

وی همچنین افزود: در این راستا ۴۰۰ محله در گام اول و با یک فاصله ۲ ماهه در دستور کار اقدامات اجرایی داریم. همچنین یک بسیج عمومی را برای به کارگیری نیروهای موثر در این راستا خواهیم داشت.

وی ادامه داد: تلاش داریم دانشگاه‌ها را در خدمت این طرح در بیاوریم تا زمینه رشد دانشجویان مستعد را فراهم کنیم.

آقامحمدی در ادامه خبر داد که تلاش داریم استارتاپ‌های دانش‌آموزی را داشته باشیم و استعدادهای دانش‌آموزان را شکوفا کنیم. همچنین در جامعه خیرین مدرسه‌ساز کمیسیون مدرسه‌یاری برای تحقق این امر تشکیل شده است زیرا براساس سند تحول مدرسه، کانون تحول است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار