فرماندار شهرستان قدس؛

رقم زدن آینده، با بهره‌گیری از کشف استعدادها

شهرقدس (پانا) - فرماندار شهرستان قدس در اولین ‌نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قدس گفت یکی از عوامل ارتقا شهر در حوزه‌های مختلف کشف استعدادهاست که آینده را رقم می‌زند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رقم زدن آینده، با بهره‌گیری از کشف استعدادها

وحید گلی‌کانی، فرماندار شهرستان قدس در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش که به ریاست او و با حضور وحید محرمی، مدیر اداره آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام جمعه و دیگر اعضای این شورا برگزار شد؛ با اشاره به شناسایی استعدادهای شهرستان در حوزه‌های مختلف بیان کرد: یکی از عوامل ارتقا شهر در حوزه‌ های مختلف به خصوص حوزه فرهنگ، استعدادیابی در سطح مدارس است چرا که کشف این استعدادها نقش موثری در رقم زدن آینده این شهرستان دارد.

وی در خصوص تکریم مقام معلم افزود: با توجه به ضرورت تکریم مقام شامخ فرهنگیان می‌بایست با مشارکت شهرداری و دیگر ارگان‌ها و گروه‌ها برنامه متمرکزی برای تجلیل از معلمان برگزار شود همچنین با حضور در مدارس به منظور تکریم این جایگاه عمل خواهیم کرد. کریم مقام معلم و حرفه تعلیم باید در جامعه همگانی شود چراکه در تربیت‌های افراد مختلف در حوزه‌های متفاوت علمی و جامعه نقش ایفا می‌کنند و با کمک دیگر اقشار و گروه‌ های شهرستان در قدردانی از مقام معلم عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس نیز با اشاره به اولین دستور کار جلسه که تجلیل از مقام معلم بود، اظهار کرد: سرچشمه علم، خداوند متعال است؛ و کار معلم مستقیما با علم است. به همین دلیل مقام معلم، مقام خلیفه الله‌ در زمین است. سرمایه‌گذاری در این وادی، پس‌انداز در حوزه تعلیم و تربیت است. از این طریق، شاخص های فرهنگی اجتماعی نیز ارتقا می‌یابد. گرامیداشت مقام معلم باید به یک گفتمان عمومی و فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود.خود معلم است که باید تکریم از این مقام را به دانش‌آموزان یاد بدهد؛ نه به این معنا که از او تجلیل کند، بلکه کاری کند که دانش‌آموز به ارزش علم و عالم پی ببرد. وزارت آموزش و پرورش، آنگونه که شایسته بوده و است از این مقام شامخ تجلیل نکرد؛ این بزرگواران ۲ سالِ سخت کرونایی را با امکانات و تجهیزات شخصی و دیگر حواشی موجود گذرانده‌اند. امسال کار این عزیزان دو چندان شده و شروع بازگشایی مدارس و فعالیت حضوری با ماه مبارک رمضان همراه بوده است. اگر معلم نبود، هیچ یک از ما هیچ مسئولیتی نداشت از شخص امام جمعه گرفته تا خود معلمین حاضر در جلسه؛ بنابراین ما اعضای شورای آموزش و پرورش باید برای این روز و هفته تدارکات ویژه‌ای را فراهم کنیم.

امام جمعه شهرستان قدس در ادامه با اشاره به مسئله نماز در مدارس گفت: اگر خودمان ارزیابی کنیم، عملکردمان مطلوب نیست. باید از این تقارن بازگشایی مدارس با بهار قرآن، برای ارتقای فعالیت های دینی، مذهبی، فرهنگی و قرآنی استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوکار افزود: استفاده از ظرفیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز و خیرین شهرستانی، نباید فقط برای ساخت مدرسه استفاده شود؛ بلکه باید در کنار ساخت و ساز برای مسائلی چون ترمیم و یا ساخت نمازخانه در مدارسی که از این مقوله برخوردار نیستند، استفاده شود. دارالقرآن یکی از زیرساخت های مهم آموزش و پرورش است. باید توسط مجموعه شورا و شهرداری زمینی فراهم شود تا این مهم، هرچه زودتر ساخته شود و به بهره‌برداری برسد.

امام جمعه شهرستان قدس در پایان ضمن تأکید بر ایجاد مدرسه معارف و علوم انسانی برای سال تحصیلی آینده، تصریح کرد: پول اجباری گرفتن از اولیا در مقوله آموزش، مخالف سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و باید با متخلفان این امر برخورد شود.

سپس وحید محرمی، در رابطه با حضوری شدن مدارس در سال جدید اظهار کرد: با توجه به اینکه دو سال کرونایی با آموزش مجازی پشت سر گذاشته شد، در سال جدید شاهد بازگشت به آموزش حضوری مدارس بودیم که با توجه به بازدیدهای وزارت‌ آموزش و پرورش و اداره کل از مدارس شهرستان حضور همکاران در مدارس را صد درصد و حضور دانش آموزان را بالای ۹۵ درصد ارزیابی کرده اند.

خبرنگار: محمدجواد ماهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار