به همت شهرداری منطقه ۱۴ برگزار می‌شود

پویش «روزه کله گنجشکی و روزه دار کوچک»، در راستای ترویج و تثبیت فرهنگ روزه برای کودکان

تهران (پانا) - به مناسبت ماه مبارک رمضان، پویش «روزه کله گنجشکی و روزه دار کوچک»، در راستای ترویج و تثبیت فرهنگ روزه برای کودکان، خانواده ها و اقشار مختلف جامعه با ویژگی تعامل و ارتباط با کودک و نوجوانان، در زمینه نقاشی با عنوان افطاری، سحر و نماز در سرای محلات منطقه ۱۴ برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۱۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
پویش «روزه کله گنجشکی و روزه دار کوچک»، در راستای ترویج و تثبیت فرهنگ روزه برای کودکان

شیرین پروانه؛ مدیر سرای محله حسین آباد دولاب منطقه ۱۴، در خصوص اجرای این پویش در ماه مبارک رمضان در گفت و گو با پانا گفت:« کودکان تقریباً از ۴ سالگی با مفاهیم ساده و در سال های بعد با مفاهیم کلی روزه و ماه رمضان آشنا می‌شوند. والدین و مربیان، برای زیبا جلوه دادن این ماه پر برکت نقش حساس و مهمی برعهده دارند. روزه گرفتن و یک روز تمام لب به خوراکی نزدن از نظر یک کودک، سخت و ناممکن است و عکس العمل والدین و بزرگتر‌ها می‌تواند ذهنیت کودک را تغییر دهد. اگر بخواهیم کودک را با روزه آشنا کنید، باید از بُعد هیجانی کودک بهره بگیریم و او را در فضای مذهبی شادی قرار دهیم. در این صورت، ناخودآگاه هیجانات مثبت همچون نشاط و شادابی معنوی در او تقویت می‌شود و اینجاست که می‌توان به تدریج او را با فلسفه روزه گرفتن و نماز خواندن آشنا کرد. در همین راستا به منظور ترویج و تثبیت فرهنگ روزه در بین خانواده ها، پویش روزه کله گنجشکی و روزه دار کوچک را به همت شهرداری در سرای محلات منطقه ۱۴ برگزار می شود.»

وی به بخش هایی از این پویش اشاره کرد و گفت:« نوشتن فعالیت های روزانه در ماه مبارک یا تهیه عکس و نقاشی از آنها با عنوان «تقویم ماه مهربان»، تهیه عکس یا فیلم سه دقیقه ای از مراحل تهیه غذاهای ساده و رایج در سفره افطاری به همراه مادر با عنوان «سفره افطاری با میزبانی من و مادرم»، ارسال ۵ عکس از محل اقامه نماز، دعا یا از سفره ساده افطاری با عنوان «مسابقه نیایشگاه کوچک من» و ارسال ۵ عکس یا یک فیلم سه دقیقه ایی از قصه گویی و خاطره گویی با عنوان «مسابقه بازی و سرگرمی در خانه» از برنامه های قابل رقابت در این طرح است که نوجوانان روزه اولی می توانند در هر یک از آنها شرکت کنند.»

پروانه در آخر خاطرنشان کرد: «این برنامه با همکاری شهرداری تهران و با هدف تقویت نشاط معنوی، افزایش همدلی و محبت در بین دختران روزه اولی و خانواده هایشان، تکریم و تشویق دختران روزه اولی و ارتقای آگاهی آنان در خصوص تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان انجام می شود.»

گفتنی است که علاقه مندان به شرکت در این پویش می توانند نوشته ها، عکس ها و فیلم های خود را به سرای محلات نزدیک محل خود ارسال کنند.

خبرنگار دانش آموز؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار