191 هزار مترمربع از اراضی شهرک‌های صنعتی البرز خلع ید شد

کرج (پانا)- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز عنوان کرد برای حفظ اراضی صنعتی و استفاده مطلوب از امکانات و تاسیسات زیربنایی در سطح شهرک‌های صنعتی دولتی و برای برخورد با دلالان و اشخاصی که موجب رکود اراضی شده‌اند با جدیت وارد عمل شده‌اند و برخورد قاطع قانون در انتظار این افراد است.

کد مطلب: ۱۲۷۱۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
191 هزار مترمربع از اراضی شهرک‌های صنعتی البرز خلع ید شد

حمیدرضا عقاب نشین ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی دولتی موظفند در چارچوب تعهدات و ظرف مدت زمان قانونی تعیین شده در قراردادِ حق بهره برداری زمین، نسبت به تکمیل ساخت و ساز، نصب ماشین آلات، اخذ پروانه بهره برداری و تولید اقدام کنند و اگر به تعهدات خود عمل نکنند در نهایت منجر به خلع ید قرارداد و باز پس گیری اراضی خواهد شد.

وی ادامه داد: اراضی راکد مانده، غیرفعال یا وارد مدار تولید نشده به موجب قرارداد فی‌مابین و قوانین مربوطه، بازپس گرفته شده و در اختیار صنعتگرانی که از توانمندی لازم برای حضور فعال در عرصه صنعت و تولید برخوردارند؛ قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی البرز بیان کرد: در سال گذشته 191 هزار مترمربع زمین صنعتی از طرفین قراردادی که به تعهدات ساخت و تولید خود عمل نکرده بودند؛ خلع ید و برای پذیرش متقاضیان جدید سرمایه گذاری به شرکت شهرک های صنعتی البرز بازگردانده شد.

وی تصریح کرد: در سال 1400 آزادسازی 10 هکتار زمین صنعتی، مصوب شده بود که توانستیم این رقم را با 91 درصد افزایش به عدد 1/19 هکتار برسانیم.

عقاب نشین ادامه داد: در سال 1399 نیز 57 هزار متر مربع، زمین صنعتی آزاد سازی شد که آمار مقایسه ای ما نشان می دهد آزادسازی اراضی راکد و غیرفعال شهرکهای صنعتی در سال 1400 نسبت به سال 1399 حدود 235 درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی با اشاره به ظرفیت های موجود و تمایل به سرمایه گذاری در سطح استان، افزود: برای حفظ اراضی صنعتی و استفاده مطلوب از امکانات و تاسیسات زیربنایی در سطح شهرکهای صنعتی دولتی و برای برخورد با دلالان و اشخاصی که موجب رکود اراضی شده اند با جدیت وارد عمل شده ایم و برخورد قاطع قانون در انتظار این افراد است.

وی ادامه داد: همه این اقدامات و تلاش ها برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و سپردن امکانات و زیرساختها به دست سرمایه گذار واقعی آن هم برای دستیابی به اشتغال پایدار و رشد اقتصادی است.

بر اساس گفته های این مقام مسئول، اراضی خلع ید شده ابتدا در هیات داوری با حضور نماینده سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران و متقاضی زمین، مورد بررسی قرار گرفته و سپس به متقاضی، اعطای مهلت داده می شود. چنانچه طرف قرارداد در بازه زمانی اعطا شده به تعهدات خود عمل نکند؛ پرونده به مراجع قضایی ارجاع و در نهایت خلع ید زمین راکد صورت می پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اراضی راکد یا غیرفعال آن دسته از زمین هایی هستند که پس از تحویل از شرکت شهرکهای صنعتی به حال خود رها شده و وارد فاز احداث ابنیه، اخذ پروانه بهره برداری و یا آغاز روند تولید نمی شوند؛ از این رو تعریف اراضی راکد و غیرفعال با تعریف واحد صنعتی یا کارخانه غیرفعال و راکد متفاوت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار