طریفی حسینی تاکید کرد
ساخت مدارس کاردانش و تجهیز کردن آنها به مهارتآموزی دانشآموزان استثنایی
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، به مناسبت روز ملی تکریم خیرین در مجمع خیرین مدرسهساز کشور حضور یافت و از زحمات خیرین در حوزه آموزش و پرورش استثنایی تشکر و قدردانی کرد.
حمید طریفی حسینی در این مراسم با تبریک روز ملی تکریم خیرین گفت: انقلاب اسلامی بر اساس نهضتهای مردمی شکل گرفت و پس از آن مشارکت مردمی در زمینههای مختلف مانند فعالیتهای خیرین ادامه پیدا کرد و اکنون شاهد حضور خیرین در آموزش و پرورش هستیم.
وی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش استثنایی مردمی سازی امور است، گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی در حال تدوین یک الگوی مدیریت مشارکتی در مدرسه است تا خیرین فقط در ساخت مدارس مشارکت نداشته باشند بلکه در اداره امور مدرسه نیز با مدارس همکاری داشته باشند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه یکی از رویکردهای این سازمان توسعه مهارتآموزی دانش آموزان است، گفت: همچنین خیرین میتوانند با ساخت مدارس کاردانش خاص و تجهیز کردن آنها به مهارتآموزی دانشآموزان استثنایی کمک کنند.
طریفی حسینی گفت: ساخت مدارس توسط خیرین یک اثر وضعی تربیتی برای دانش آموزان دارد و وظیفه ما در این زمینه تبیین است تا عمل خیرین را برای دانش آموزان الگو قرار دهیم و تاکنون بیش از ۷۰ درصد مدارس استثنایی با مشارکت خیرین ساخته شده است.
ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسهساز کشور نیز در این مراسم گفت: جامعه خیرین مدرسهساز کشور آماده همکاری با سازمان آموزش و پرورش استثنایی در زمینه ساخت و تجهیز مدارس استثنایی است و همچنین میتوان از ظرفیت خیرین خارج از کشور برای ارائه خدمات به دانش آموزان استثنایی بهره برد.
ارسال دیدگاه