افشاریان: حاشیه‌سازی برای داوران ممنوع است

تهران (پانا) - رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید داوران برای قضاوت درست و عادلانه بیش از هر چیز به تمرکز و آرامش نیاز دارند.

کد مطلب: ۱۲۷۱۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
افشاریان: حاشیه‌سازی برای داوران ممنوع است

به گزارش فدراسیون فوتبال؛ خداداد افشاریان رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با تاکید براین که هر اقدام حاشیه ساز از جمله برخی اظهار نظر‌ها به صورت مصاحبه یا در فضای مجازی محکوم است گفت: چه از جانب مربیان و چه از جانب داوران و پیشکسوتان داوری باید شاهد اظهارات و موضع گیری‌های منطقی و حرفه‌ای همراه با احترام متقابل باشیم. انتقاد قابل تحمل و پذیرش است، اما اینکه به داوران تهمت و اتهام وارد شود یا توهین شود قابل پذیرش نیست.

افشاریان افزود: از همه باشگاه‌ها درخواست می‌کنیم اگر نقطه نظرات یا اعتراضی دارند به فدراسیون فوتبال و کمیته داوران اعلام کنند، اما اجازه ندهند موارد اینچنینی تمرکز داوران ما را بگیرد که در هفته‌های پایانی با اذهانی مشوش و به هم ریخته تحت فشار هواداران باشگاه‌ها و افکار عمومی نتوانند وظیفه خودشان را به درستی انجام بدهند و خدای ناکرده دچار اشتباه شوند.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره چیدمان داوری هم گفت: اعضای کمیته داوران بر مبنای صلاحیت و توانمندی هر داور مشورت می‌دهند، اما تصمیم نهایی به عنوان رئیس کمیته با خود من است. زمانی که می‌بینیم یک داور از نظر ذهنی آشفته است به او قضاوت نمی‌دهیم، اگر اشتباهی رخ می‌دهد کاملا اتفاقی و سهوی است و اینطور نیست که داوران و کمیته داوران به نفع یا ضرر یک تیم یا تیم دیگری کار کنند.

افشاریان همچنین گفت : البته در بحث تجهیزات مشکلات و نواقصی داریم. مطلوب این است که همه داوران با تجهیزات کامل قضاوت کنند، اما در شرایط موجود و با کاستی‌هایی که داریم تلاش کرده ایم در بازی‌های حساس داوران با تجهیزات کامل وارد زمین شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار