فراخوان مسابقه ایده‌شو با محوریت علوم‌پایه

ایلام (پانا) - به‌مناسبت گرامیداشت سال جهانی علوم پایه در پیشرفت پایدار، پژوهش‌سرای فرهیختگان ایلام، مسابقه ایده‌شو را برنامه‌ریزی کرده و از کلیه دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم استان ایلام جهت شرکت در این مسابقه دعوت به عمل می‌آورد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان مسابقه ایده‌شو با محوریت علوم‌پایه

با توجه‌ به گسترش جمعیت که دلیل بر پیدایش نیازها و مشکلات در همه زمینه‌های زندگی بشر است؛ تنها ایده‌های نوآورانه و خلاقانه هستند که برای برطرف ‌کردن مشکلات و پیشرفت در هر زمینه‌ای حیاتی است و از طرفی علوم پایه نقش اساسی و پررنگی را برای بهتر کردن زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند، در این راستا با فراهم‌کردن بستری برای بروز خلاقیت و ایده‌های نو کارآمد دانش‌آموزان، زمینه‌ساز تأمین نیروی انسانی خلاق برای رفع نیازها و مشکلات جامعه بشری کشور و جهان شود.

اهداف مسابقه نیز به این صورت است. شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزان، تبیین نقش و اهمیت علوم پایه در زندگی، استفاده از ایده‌های خلاقانه دانش‌آموزان، کمک به عرضه ایده‌های نو در حوزه علوم پایه، تقدیر و پاسداشت از ایده‌های نو و ارائه‌دهندگان آن.

ایده ها باید در محورهای اصلی علوم پایه ( زیست شناسی، شیمی، فیزیک) باشند. ایده های مطرح شده صرفا به صورت انفرادی باید ارائه شود. این مسابقه صرفا مختص دانش آموزان استان ایلام است. کلیه آثار صرفاً به صورت فایل Word یا PDF از طریق آیدی شاد به نشانی iedeshoo به دبیرخانه مسابقه ارسال شوند. @iedeshoo

ملاک های داوری و ارزشیابی ایده شامل نوآورانه و خلاقانه بودن ایده ۱۵ امتیاز، میزان تحقق و اجرایی بودن ایده ۱۰ امتیاز، ارزش علمی، فنی و تخصصی ۵ امتیاز، استفاده از مبانی و نظرهای علمی معتبر ۵ امتیاز، تناسب پژوهش با یافته های علمی جدید ۸ امتیاز، انطباق با نیازهای بومی و محلی ۱۲ امتیاز، امکان استفاده در سایر پژوهش های کاربردی ۱۰ امتیاز، بهینه بودن با توجه به استانداردها ۱۰ امتیاز، رسا بودن اثر و عدم ابهام ۵ امتیاز، استفاده از مواد و وسایل ساده و سهل الوصول ۸ امتیاز و مبتنی بر حل یک مسئله یا رفع یک نیاز ۱۲ امتیاز است.

شرکت کنندگان در صورت وجود هر گونه سوال یا مشکل می توانند با شماره تلفن های زیر ارتباط برقرار کنند.

۰۹۰۳۷۵۹۴۱۰۲ علی قیصر زاده مدیریت دبیرخانه

۰۹۱۸۹۴۴۷۹۳۰ یاسر عارف زاده دبیر اجرایی مسابقه

۰۹۱۸۳۶۴۹۴۰۰ سید سعداله نبوی نژاد مدیریت پژوهشسرا

===============================

سایر راه های ارتباطی نیز بدین ترتیب است.

کانال شاد: https://web.shad.ir/#im?um=pjilam97

تلفن پژوهش سرا: ۳۳۳۶۰۸۸۵ - ۰۸۴

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار