مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان خبر داد:

امتحانات نوبت خرداد به‌صورت حضوری برگزار می‌شود

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت امتحانات نوبت خرداد ماه 1401 به صورت حضوری با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و بر اساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۲۷۰۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
امتحانات نوبت خرداد به‌صورت حضوری برگزار می‌شود

محمود نقوی، مدیر کل آموزش و پرورش استان در مورد نحوه برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی گفت: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نوبت دوم تمام دوره‌های تحصیلی به شیوه حضوری و بر اساس آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی انجام می‌شود.

نقوی افزود: سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم مدارس روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد شاخه نظری در نوبت خردادماه سال تحصیلی 1401-1400 مطابق بارم‌بندی تعیین شده توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی (بارم بندی در پرتال رسمی مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی به نشانی www.aee.medu.ir قرار گرفته است.) بدون حذفیات، طراحی و بصورت الکترونیکی همانند دوره‌های قبل از طریق مرکز سنجش به حوزه‌های امتحانی سراسر کشور ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به حساسیت و نگرانی تعدادی از والدین در مورد رعایت موارد بهداشتی در حوزه‌های امتحانی خاطر‌نشان کرد: مدیران مدارس و رؤسای حوزه‌های اجرا، ضمن اجرای دستورالعمل‌ها بر رعایت نکات بهداشتی به ویژه گندزدایی روزانه فضا و تجهیزات حوزه‌ها، سیستم‌های تهویه هوا و تامین و استفاده از مواد شوینده، ضدعفونی کننده و... نظارت کامل خواهند داشت.

وی عنوان کرد: در این راستا در ایام برگزاری امتحانات از مدارس و حوزه‌های اجرا توسط این اداره کل و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بازدیدهایی صورت می‌پذیرد.

نقوی همچنین درخصوص نحوه حضور دانش‌آموزان مبتلا یا مشکوک به بیماری کرونا اضافه کرد: این قبیل دانش آموزان در فضایی جداگانه که برای همین منظور در همان حـوزه برگزاری امتحانات پیش بینی و تجهیز شده است، با حضـور مراقبین، در امتـحان شرکت می‌کنند و از این بابت هم نگرانی وجود ندارد.

وی در پایان اعلام کرد: امتحانات دانش آموزان و داوطلبان آزاد پایه نهم همه مدارس به صورت هماهنگ استانی و امتحانات پایه ششم نیز به صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار می‌شود. تاریخ شروع و پایان امتحانات دروس غیر نهایی، هماهنگ استانی و منطقه ای بر اساس نظر ستاد امتحانات استان متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار