راه‌اندازی موزه عشایر استان اردبیل در شهرستان گرمی

اردبیل (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل گفت موزه عشایر استان اردبیل در شهرستان گرمی راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۰۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی موزه عشایر استان اردبیل در شهرستان گرمی

به گزارش اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل، نادر فلاحی ،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از آغاز عملیات اجرایی موزه عشایر این استان در شهرستان گرمی خبر داد.

وی گفت: این موزه که نخستین موزه عشایر استان اردبیل است با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی در ساختمان نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان گرمی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تاکید کرد: موزه عشایر که دغدغه و مطالبه مردم منطقه بخصوص عشایر عزیز استان بود، با توجه به اهمیت این قشر و ارج نهادن به جایگاه آن‌ها در طول تاریخ، آماده می‌شود.

فلاحی با اشاره به اهمیت موزه‌های تخصصی، بیان کرد: آثار زندگی کوچ‌نشینی و اشیای مربوط به عشایر استان اردبیل که بیشتر از سوی این قشر به موزه اهدا شده‌اند و یا به صورت امانت در اختیار اداره کل میراث‌فرهنگی قرار دارد در این موزه به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

وی گفت: با توجه به جمع‌آوری مستندات زندگی عشایری استان از سال‌ها پیش، این موزه در اواخر اردیبهشت ماه و همزمان با برگزاری دهمین جشنواره کوچ عشایری استان اردبیل افتتاح شده و در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

عشایر استان اردبیل با ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار و با ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت ۵.۴ درصد جمعیت استان و ۵.۶ درصد جمعیت عشایر کشور را به خود اختصاص داده و از ۲ ایل شاهسون و قره‌داغ و ۲ طایفه مستقل شاطرانلو و فولادلو تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار