درخواست‌های هنرمندان از رئیس‌جمهوری چه بود؟

تهران (پانا) - نشست صمیمی آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری با جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر کشورمان عصر روز گذشته به میزبانی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد
درخواست‌های هنرمندان از رئیس‌جمهوری چه بود؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با تاکید بر اهتمام دولت مردمی برای گره‌گشایی از حوزه فرهنگ و هنر و رفع مشکلات هنرمندان اظهار داشت: پس از روی کار آمدن دولت مردمی، شورای عالی سینما مجدداً برگزار شد. شورای هنر ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی فعال شده است و در بودجه گشایش‌های خوبی برای تقویت و حمایت از حوزه فرهنگ و هنر ایجاد شده است.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: با دستور رئیس‌جمهور ستاد هماهنگی فرهنگی- اجتماعی که در ۴۳ سال گذشته سابقه نداشته است، فعال و مقرر شده آیین‌نامه‌های آن تدوین و در جلسه دولت مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار بگیرد و مصمم هستیم عقب‌ماندگی‌های دهه‌های گذشته در عرصه فرهنگ و هنر کشور را با همکاری هنرمندان جبران کنیم.

در این نشست حمید نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، جواد شمقدری تهیه کننده و کارگردان، دکتر فرهت عضو فرهنگستان هنر و رئیس بخش موسیقی آن، دژاکام کارگردان و پیشکسوت سینما، مسعود ده نمکی کارگردان و تهیه کننده، سید ضیاء هاشمی تهیه کننده، مرتضی شعبانی مستندساز، جواد بختیاری از حوزه هنرهای تجسمی و انسیه شاه حسینی کارکردان سینما در سخنان صمیمی با گلایه از بی‌توجهی‌های گذشته به عرصه سینما و هنر، دغدغه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود را در حوزه رفع مشکلات هنر و هنرمندان مطرح کردند.

حمایت از موسیقی سنتی و موسیقی نواحی، توجه به حقوق مؤلف، برنامه‌ریزی برای تقویت احساس تعلق خاطر به پدیده‌های ملی و دینی، ترسیم نقشه راه در حوزه فرهنگ و هنر، استفاده از ظرفیت هنرمندان پیشکسوت، توجه به آثار آهنگسازان ایرانی و حفظ و نگهداری آن، حمایت از تئاتر و هنرمندان این حوزه، توزیع عادلانه منابع بین همه فعالان فرهنگ و هنر، احداث سالن‌های نمایش در کنار مجتمع‌های مسکونی، فرهنگسازی در خصوص سرگرمی، توجه به بیمه و مسکن هنرمندان و تلاش برای ثبت جهانی خط نستعلیق از جمله مهم‌ترین محورهای مطرح شده توسط هنرمندان و فعالان این عرصه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار