وزیر آموزش در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان:

خیرین ۵٠ درصد از کلاس‌های درس ما را می‌سازند

اصفهان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش ضمن حضور در شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نقش خیرین در ساخت مدارس به تأثیر این امر خداپسندانه در شکل‌گیری شخصیت‌های والا در دانش‌آموزان پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۷۰۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
خیرین ۵٠ درصد از کلاس‌های درس ما را می‌سازند

یوسف نوری در ابتدای این جلسه بیان کرد: « به فرموده مقام معظم رهبری حکمرانی شایسته باید شکل بگیرد. مجرای حکمرانی شایسته بر اساس فقه تربیتی است که در وظایف عام و خاص برای پیامبران ترسیم شده و ائمه قطعا معیار تعلیم و تربیت هستند. در نظام تعلیم و تربیت هم در وظایف عام و هم در وظایف خاص برای استقرار حکمرانی متعالی و شایسته یعنی امنیت، عدالت اجتماعی و سایر مسائلی که لازم است باید مورد توجه قرار بگیرد. »

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: « جمهوری اسلامی ایران از ابتدا با وجود همۀ محدودیت‌ها بر این مدار بوده و این محور را در دستور کار قرار داده است که فرمایشات مقام معظم رهبری را در ابتدای جلسه استماع فرمودیم. این موضوع، موضوع جدی ای است و امکان ندارد که انجام بشود مگر اینکه با هماهنگی و همکاری آحاد مردم در کمک به نظام تعلیم و تربیت که خدا را شکر این اقدام اتفاق افتاده است. »

وی تصریح کرد: «ا مروز نزدیک به پنجاه درصد از کلاس های درس ما را خیرین می‌سازند. این یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است که از سال 1377 شکل گرفت، از 1378 پیاده‌سازی شد و از آن زمان تا کنون دقیقا برابر کلاس‌هایی که ما ساختیم، خیرین عزیز کلاس و مدرسه ساخته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین افزود: « در دنیای که نظام تعلیم و تربیت ما بچه ها را به سمت رشته‌هایی هدایت می‌کند که پول بیشتری در بیاورند یک اتفاق مهم تربیتی مدرسه سازی توسط خیرین است، در سایر قسمت‌های مدرسه‌داری هم گروه‌های جهادی کارهای بسیار خوبی را انجام دادند.

وی در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: «همه می‌گفتند آموزش و پرورش نمی‌تواند بازگشایی را انجام بدهد اما همه کمک کردند آموزش و پرورش این کار را انجام داد.

نوری بیان کرد: در مورد بازگشایی مدارس، موضوع اول از نظر اقتصادی، بازگشت سرمایه آموزش و پرورش مخصوصا در دورۀ ابتدایی است که حتی از بخش صنعت و کشاورزی نیز بیش‎تر است. ما حدود 15 سال تولید ناخالص داخلی آموزش و پرورش را بر اساس ارزش افزودۀ آن اندازه‌گیری کردیم و ارزش افزودۀ آموزش و پرورش از سایر بخش‌ها بیشتر بود. مخصوصا در دورۀ ابتدایی که بیشتر خودش را نشان داد.»

نوری در خصوص شعار سال اظهار کرد: اصفهان بستر تحقق جامعه دانش‌بنیان را در اختیار دارد. یکی از فواید جامعه دانش بنیان، شرکت‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان است که بهره‌وری موجود را مثبت می‌کند. همچنین با اقتصاددانش بنیان نرخ بازگشت سرمایه به بیش از ۳۰ می‌رسد. با گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان، هر یک از این شرکت‌ها می‌توانند پشتیبان یک مدرسه برای تبدیل به جامعه دانش بنیان و ایجاد کمک‌های مالی باشد.
وی افزود: باید دو مدرسه با رویکرد دانش بنیان در اصفهان ساخته شده و حداقل دو پژوهسرا در استان اصفهان به خانه خلاق تبدیل شود. باید از آموزش‌محوری به پژوهش محوری، سپس کارآفرین‌محوری و مسئولیت محوری برسیم‌.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود، مشکل مدارس کانکسی اصفهان حل خواهد شد. شرکت‌ها و صنایع بزرگ اصفهان هم در بخش مسئولیت‌های اجتماعی می‌توانند پشتیبان بخشی از مدارس استان باشند. همچنین اصفهان بازاری برای هنرستان‌های طلاسازی و منبت‌کاری است. باید هنرستان‌ها را به کارخانه‌ها و کارگاه‌ها انتقال دهیم تا مهارت‌آموزی و ورود به بازار کار تسریع شود.

خبرنگار:حسن تقیان، مهدی صادقی برومند

عکاس :فاطمه رضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار