سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان اعلام کرد:

کاهش 79 درصدی پوشش برف در همدان

همدان (پانا) - سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت مطابق عکس‌های هوایی تهیه شده از تاریخ 30 بهمن تا 7 اسفند ماه سال گذشته، سطح پوشش برف استان 79 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

کد مطلب: ۱۲۷۰۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 79 درصدی پوشش برف در همدان

محمد ضروری از کاهش 25 درصدی میزان بارندگی نسبت به سال گذشته و کاهش 31 درصدی بارندگی نسبت به بلندمدت در استان خبر داد و گفت: حجم روان‌آب در حوضه کرخه 53 درصد نسبت به سال گذشته و 73 درصد نسبت به بلندمدت کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: میزان بارندگی سال آبی جاری استان همدان بر اساس ایستگاه‌های مبنا برابر 199 میلی متر است که این میزان در بازه زمانی مشابه در سال گذشته برابر 266 میلی متر و در بلند مدت 288 میلی متر بوده است.
ضروری افزود: در ایستگاه‌های وسج و وراینه نهاوند به ترتیب 174 و 348 میلی متر بارش در سال آبی جاری ثبت شده است.
وی همچنین از کاهش 26 درصدی بارش ثبت شده در ایستگاه وسج نسبت به سال گذشته و 45 درصدی نسبت به بلندمدت خبر داد و گفت: در ایستگاه وراینه نیز میزان بارش 9 درصد نسبت به سال گذشته و 23 درصد نسبت به بلند مدت کاهش داشته است.
ضروری به کاهش 53 درصدی حجم روان آب در حوضه کرخه نسبت به سال گذشته و کاهش 73 درصدی آن نسبت به بلندمدت اشاره و تأکید کرد: مطابق عکس‌های هوایی تهیه شده از تاریخ 30 بهمن تا 7 اسفند ماه سال گذشته، سطح پوشش برف استان 79 درصد و از تاریخ 8 تا 15 اسفند ماه 68 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان مطرح کرد: همچنین از تاریخ 16 تا 23 اسفند ماه 84 درصد و از تاریخ 24 اسفند تا یکم فروردین ماه سال جاری 69 درصد سطح پوشش برف در استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار