مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان خبر داد:

بازیافت قطعات الکترونیک در مرکز فنی و حرفه‌ای همدان

بیش از ۳۸ هزار نفر طی سال گذشته دوره مهارت‌آموزی را گذراندند

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از راه‌اندازی کارگاه بازیافت قطعات الکترونیک در مراکز فنی و حرفه‌ای استان همدان خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۲۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بازیافت قطعات الکترونیک در مرکز فنی و حرفه‌ای همدان

وهب مختاران در خصوص توسعه کارگاه های فنی و حرفه ای استان همدان گفت: 38 هزار و 246 نفر طی سال گذشته در دوره‌های آموزشی کارگاه‌های خصوصی و دولتی فنی و حرفه‌ای استان شرکت کردند.

وی اظهار کرد: آموزش گروه‌های جهادی در راستای توسعه خوشه فرش از اولویت بخش فنی و حرفه‌ای استان در سال‌جاری است.

مختاران ادامه داد: گروه هدف فنی و حرفه‌ای شامل آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، دانش آموختگان دانشگاهی، دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان خانه دار و سرپرست خانوار، زندانیان، ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، مناطق روستایی، سربازان وظیفه، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، کودکان کار و خیابانی، معتادان و مشمولان بیمه بیکاری هستند.

وی با بیان اینکه 36 کودک کار و خیابانی و یک هزار و 935 زندانی سال گذشته در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای استان همدان شرکت کردند، افزود: 15 هزار و 519 نفر نیز در دوره‌های آموزش تخصصی مراکز بخش خصوصی شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان اظهار کرد: بیش از 400 کارآفرین در مراکز فنی و حرفه‌ای و بخش خصوصی استان فعال هستند و در حوزه پژوهش هم فنی و حرفه‌ای اقدام به امکان سنجی طرح‌های پژوهشی کرده است.

مختاران، چاپ 45 کتاب، بررسی عملکرد کیفیت آموزش در راستای طرح تکاپو، ایجاد اشتغال برای بیش از 400 نفر و نیازسنجی و هماهنگی با دهیاران به منظور ارائه آموزش با کیفیت در راستای تحقق شعار سال را از دیگر کارها و اولویت‌های این سازمان برشمرد.

وی از راه‌اندازی کارگاه بازیافت قطعات الکترونیک در مراکز فنی و حرفه‌ای استان همدان خبر داد و گفت: تیمی از اساتید دانشگاه بوعلی و دانشجویان در حال انجام کار دانش محور در این مراکز هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه 12 نخبه همدانی به اردوی جهانی 2022 شانگهای در کشور چین راه یافتند، افزود: نخبگان همدانی در رشته مکاترونیک، کنترل صنعتی، فناوری خودرو، نقاشی خودرو، طراحی مهندسی مکانیک و تاسیسات الکتریکی در مسابقات شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار