امام جمعه اردبیل:

عملکرد مناسب شورا و شهرداری نشان‌دهنده کارآیی نظام است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل گفت زیبایی و نظم شهری به نوبه خود بسیار مورد توجه واقع شده و بی‌شک عملکرد مناسب شورا و شهرداری نشان‌دهنده کارآیی نظام است که باید به این رسالت مهم و حساس اهتمام ویژه گمارده شود.

کد مطلب: ۱۲۷۰۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
عملکرد مناسب شورا و شهرداری نشان‌دهنده کارآیی نظام است

آیت‌الله سید‌حسن عاملی‌، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اردبیل اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای رفع معضل ترافیک به عنوان یک اولویت مهم و اساسی مد نظر است، چرا که اهمیت به سلامت و صرف زمان شهروندان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: زیبایی و نظم شهری به نوبه خود بسیار مورد توجه واقع شده و بی‌شک عملکرد مناسب شورا و شهرداری نشان دهنده کارآیی نظام است که باید به این رسالت مهم و حساس اهتمام ویژه گمارده شود.

امام جمعه اردبیل گفت: اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی سبب تامین امنیت خواهد شد بنابراین باید در این زمینه توانمندی‌های لازم را کسب کرده و برای بهبود وضعیت استان اقدامات اساسی انجام یابد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای خدمت به مردم و توسعه استان در حوزه‌های مختلف دست یابیم.

عاملی اظهار کرد: در صورتی که کارها به صورت تخصصی و آینده‌نگری عملیاتی نشود و نتوانیم از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم و در این زمینه حفظ غرور ملی در حوزه مدیریت شهری با درایت و تدبیراندیشی محقق خواهد شد که باید برنامه‌ریزی‌های اساسی برای رفع معضل ترافیک انجام یابد.

وی بیان کرد: رفع معضل ترافیک نیازمند اقدامات فرهنگی است و در صورتی که فرهنگ و مدنیت درست نشود مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد و نیاز است در این زمینه اهتمام جدی وجود داشته باشد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به پروژه تیراژه که سال‌ها به حال خود رها شده نیز ادامه داد: نباید در این زمینه سکوت اختیار شود و هر مسئولی که در گذشته سبب این مشکل شده باید پاسخگو باشد و با توجه به این که دو ماه به شورا مهلت داده شد باید در مدت کم‌تر از دو ماه این مشکل حل می‌شد.

عاملی اظهار کرد: بازگشایی اطراف بقعه شیخ صفی یکی از مسئولیت‌های بزرگی است که هیبت مجموعه را چندین برابر می‌کند و نیاز است با استفاده از تجربیات دنیا و مسائل علمی مجموعه‌ای مناسب با شان مردم در منطقه ایجاد شود.

وی تصریح کرد: تبدیل باغ میدان به عنوان یک مفاخر بزرگ باید در استان مورد توجه واقع شود چرا که معرف هویت منطقه است و هر برنامه فرهنگی که تقویت احساس جمعی را به دنبال داشته باشد یک ضرورت مهم و اساسی است.

محمود صفری، شهردار اردبیل هم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین عملکرد و اقدامات انجام گرفته در مجموعه شهرداری اردبیل و با اشاره به تنوع و گستردگی دایره وظایف و اقدامات این مجموعه شهرداری نسبت به سایر ارگان‌ها، از برنامه‌ریزی صورت گرفته برای دستیابی به درآمد پایدار در مجموعه شهرداری اردبیل خبر داد.

وی اخذ سهمیه خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس شهری جدید برای اولین بار برای کلانشهر اردبیل از محل سهمیه کلانشهر های کشور را یادآور شد و گفت: با پیاده‌سازی سیستم شهر هوشمند نظیر برنامه‌ای که برای الکترونیکی کردن پرداخت کرایه تاکسی‌ها و دیگر برنامه‌های مرتبط در دست اقدام است، اردبیل بیش از هر زمان دیگری به چشم‌انداز شهر هوشمند نزدیک تر می‌شود و این مقوله از دیگر برنامه‌های مهم درنظر گرفته شده برای بهبود خدمات‌رسانی به شهروندان عزیز می‌باشد.

شهردار اردبیل با اذعان به اینکه صرفاً در اوایل سال جدید قیر لازم برای حدود ۶۰ هزار تن آسفالت معابر شهر را تأمین کرده‌ایم و مابقی هم تا آخر شهریور ماه برای آسفالت‌ریزی ۲۰۰ هزار تنی تامین خواهد شد، این اقدام را در راستای تحقق نهضت آسفالت‌ریزی بیان کرد و گفت: در بحث تحویل شهرک‌های جدید، کار تحویل کوثر و بخشی از شهرک ساحلی به اتمام رسیده و کارهای مقدماتی تحویل سایر شهرک‌های تازه تاسیس نیز در دست اقدام است.

صفری اتمام مراحل اداری تملک باغ واقع در حدفاصل میدان بسیج تا میدان ارتش اردبیل در وزارت کشور و تبدیل این باغ به تفرجگاه عمومی را از دیگر اقدامات مهم مجموعه مدیریت شهری در ماه‌های اخیر بیان کرد و گفت: کار تعیین تکلیف زمین پادگان ارتش نیز جهت تبدیل به فضای عمومی و بازگشایی به روی عموم شهروندان طی نشست با معاونت مهندسی نیروی زمینی ارتش انجام و در دست اقدام می باشد و از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی همچنین رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر منع شهرداری ها از صدور مجوز پروانه ساخت زمین‌های قولنامه‌ای را یادآور شد و گفت: با توجه به معضلات جدی اجتماعی و اقتصادی که در نتیجه این محدودیت در شهرهای مختلف کشور ایجاد شد و پس از مکاتباتی که با مسئولان مراجع قضایی انجام داده‌ایم مقرر شد برای اولین بار در کشور موضوع با لحاظ مباحث قانونی، در مجموعه شهرداری اردبیل برطرف شود.

شهردار اردبیل در پایان سخنان خود مواردی همچون مدیریت برف‌روبی معابر شهر با وجود کمبود ماشین‌آلات برف‌روبی در برف سنگین و کم‌سابقه زمستان سال گذشته، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات سنگین برای مجموعه شهرداری و همچنین تسویه بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها و برخی ادارات را از دیگر اقدامات مهم انجام گرفته با همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر در مجموعه شهرداری اردبیل بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار