گردو غبار و دمای هوا در آذربایجان‌غربی از روز سه شنبه افزایش می‌یابد

ارومیه(پانا) - کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی از روز سه شنبه تا چهارشنبه گردو غبارو میزان دمای هوا در هوای استان افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
گردو غبار و دمای هوا در آذربایجان‌غربی از روز سه شنبه افزایش می‌یابد

مهدی کریمی در گفت و گو با پانا افزود: میزان دمای هوای استان که در هفته گذشته رو به کاهش گذاشته بود در هفته جاری افزایش می یابد و این افزایش همراه با وزش باد و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: لازم است تا افراد بیمار از قرار گرفتن در فضای باز و ترددهای غیرضروری در سطح شهرها به علت کاهش کیفیت هوا خودداری کنند.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: پلدشت گرم ترین شهر با دمای مثبت ۲۳ درجه سانتی گراد و اشنویه سردترین شهر با منفی سه درجه سانتی گراد ثبت شده است.

کریمی با بیان اینکه بارشی در استان در 24 ساعت گذشته ثبت نشده است، ادامه داد: دمای ارومیه بین پنج و ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود و از نظر کیفی نیز هوای این شهر در شرایط سالم قرار دارد.

در سه روز اخیر هوای اغلب شهرهای جنوبی و مرکز استان به علت هجوم توده گرد و غبار خارجی به استان آلوده بوده است که با متوقف شدن فعالیت این توده ها در کشور عراق از میزان آلودگی شهرها نیز کاسته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار