درخشش دانش آموزان پسر منطقه۱۳ در مناظره دانش آموزی شهر تهران
تهران(پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳، بر اجرای مناظره دانش آموزی در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در خصوص دانش آموز باوری و دانشآموز یاوری و تاثیر در بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموزان تاکید کرد.
فیروزه طالبی؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۳ با اشاره به اهداف مناظره دانش آموزی گفت: در اجرای مناظره دانش آموزی که در دو سال اخیر در سازمان دانش آموزی، مناطق ۱۹ گانه شهر تهران اجرا شده بسیار سازنده و ارزشمند بوده و مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته است. مناظره دانش آموزی که در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در خصوص دانش آموز باوری و دانشآموزی یاوری قرار دارد در بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموزان بسیار موثر است.
طالبی افزود: مناظره دانش آموزی پسران منطقه ۱۳ در تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ و در روز یکشنبه در مقابل دانش آموزان اداره استثنایی برگزار شد و با توجه به موضوع مناظره دانش آموزی، که بسیار مرتبط با شرایط کنونی و کسب تجربه آموزش مجازی برای دانش آموزان بوده است و نقش توسعه آموزش مجازی را در ارتقای فعالیتهای آموزشی و پرورشی مورد بررسی قرار میدهد بسیار انتخاب خوبی بود که دانشآموزان در جبهه مخالف و موافق میتوانستند به دلایل و نتایج خوبی توسط تحقیق و پژوهش دست یابند.
وی ادامه داد: در این رقابت که منطقه ما در جبهه مخالف قرار گرفت از اسفند سال ۱۴۰۰ با برنامه ریزی شروع به فعالیت کرد. بعد از آگاهی دانش آموزان از برگزاری مناظره و موضوع مناظره، از آنها خواسته شد که در رابطه با موضوع منتخب، تحقیق و پژوهش کرده و با استدلال بیان کنند که چرا مخالف توسعه آموزش مجازی و موافق آموزش حضوری هستند.
دانش آموزان پس از تعیین زمان مناظره با یکدیگر در جلسه ای که در سازمان دانش آموزی منطقه برگزار شد تبادل نظر نموده و نکات مهم کلیدی را یادداشت و با یک برنامهریزی و آمادگی کامل در روز مناظره حاضر شدند.
طالبی اظهار کرد: با توجه به اینکه آموزش مجازی در زمان شروع بیماری کرونا در جهت حفظ سلامی دانش سلامت دانش آموزان و معلمان بسیار مفید و ارزشمند بوده است اما در مقابل آموزش حضوری دارای نواقصی که دانشآموزان در مناظره امروز به آن نواقص پرداختند.
وی گفت: در این مناظره دانش آموزان به افت تحصیلی، کاهش فعالیتهای گروهی، به خطر افتادن سلامت جسمی، اجتماع گریزی دانشآموزان، کاهش اعتماد به نفس، فردگرایی و درونگرایی نسل جوانان و نوجونان کشور ،عدم مشاهده یکی از اهداف مهم سند تحول بنیادین که دانش آموز محوری شدن مدارس بوده است کاهش فعالیت های پرورشی و تشکلهای مختلف دانش آموزی اشاره کردند.
او اذعان کرد: دانش آموزان (پارسا غفاری از علامه حلی۷، کیا مهر احمدی از شهاب نور، سید مهدیار مسعودی از مهدیون و مهدی میرابیان از دانشخواه) در این رقابت درخشیدند.
مدیر سازمان منطقه ۱۳ ضمن قدردانی از زحمات دانش آموزان اداره استثنایی و همکاران و داوران گرانقدر و ضمن عرض تبریک به دانش آموزان توانمند و پر تلاش منطقه ۱۳ که با رای داوران به مرحله بعدی مناظره راه یافتند و به امید پیشرفت و شکوفایی استعدادهای همه دانش آموزان که آیندهسازان میهن اسلامی ما هستند.
ارسال دیدگاه