در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

رأی باغ به 6 پرونده پلاک ثبتی

تهران (پانا) - اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی 8 پرونده پلاک ثبتی به 6 پرونده رأی باغ دادند.

کد مطلب: ۱۲۶۹۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رأی باغ به 6 پرونده پلاک ثبتی

در پنجاه و هفتمین جلسه شورا، تعدادی پرونده پلاک ثبتی باغات مورد بررسی اعضا قرار گرفت. جعفر بندی شربیانی در تشریح اولین پرونده اظهار کرد: نخستین پرونده پلاک ثبتی در منطقه یک با مساحت 693 متر است که در سند آن عبارت «قطعه زمین» آمده است و تفکیک شده از یک پهنه سبز بوده و کمیسیون آن را به علت تفکیک شدگی از پهنه سبز، باغ می‌داند و نظر کمیسیون بر باغ بودن آن است. بر همین اساس اعضا شورا نیز به اتفاق آرا نظر کمیسیون را به تصویب رساندند.

وی ادامه داد: دومین پلاک ثبتی ملکی با مساحت 300 متر است که در منطقه 11 قرار دارد و در سند آن عبارت «یک زمین مشجر» آمده است که متعلق به سال 1344 است و کمیسیون آن را بر اساس سند، باغ تشخیص داده است. گفتنی است که این ملک چون زیر 500 متر بود باید از دستور خارج می‌شد اما چون مالک اصرار بر رای داشت مورد بررسی قرار گرفت.

پیرهادی گفت: سطح اشغال ساختمان این ملک 57 درصد از مساحت سند است یعنی این 300 متر هم مسکونی است و هم بیشترین درخت آن 5 اصله است و هم 57 درصد آن ساختمان است در نتیجه باغ نیست.

در نهایت اعضای شورا با 14 رای موافق پرونده مذکور را غیر باغ اعلام کردند.

شربیانی در ادامه تشریح کرد: سومین پلاک ثبتی به مساحت 599 متر در منطقه یک است که بر اساس حدنصاب درختان و تفکیک شدگی و عکس‌های هوایی کمیسیون آن را باغ تشخیص داده است. نظر کمیسیون به رای گذاشته شد که با 12 رای موافق باغ تشخیص داده شد.

وی افزود: پرونده بعدی شامل دو پلاک ثبتی مشترک است که ملکی به مساحت 1438 متر در منطقه 7 را شامل می‌شود. متن سند آن هم «عمارت و باغچه» است و تعداد درختان آن 5 اصله است لذا کمیسیون آن را باغ تشخیص داد. در نهایت یکی از این دو پلاک ثبتی غیر باغ و دیگری باغ شمرده شد.

عضو هیات رئیسه شورا خاطر نشان ساخت: پنجمین پلاک ثبتی ملکی است که در منطقه 1 واقع شده و 2038 متر مساحت دارد و کمیسیون آن را به علت داشتن حدنصاب درختان و عبارت «یک قطعه زمین مشجر» در سند و عکس‌های هوایی باغ می‌داند و در پایان نظر کمیسون به رای گذاشته شد و با 18 رای موافق به تصویب رسید

وی در ادامه افزود: پلاک ثبتی ششم هم ملکی در منطقه 15 و فاقد حدنصاب است ولی کمیسیون ماده 12 ملک مادر را دایر مشجر خوانده و لذا کمیسیون آن را با توجه به ارزش فضای سبز این ملک، آن را باغ تشخیص داده است و پیشنهاد می‌شود که شهرداری این ملک را خریداری کند. نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک با 14 رای موافق به تصویب رسید.

شربیانی در ادامه موقعیت آخرین پرونده پلاک ثبتی مورد بررسی جلسه امروز را تشریح کرد و افزود: این ملک به مساحت 587 متر است و کمیسیون بر اساس حدنصاب درختان و تفکیک شدگی از پهنه سبز و عکس‌های هوایی آن را باغ می‌داند که در نهایت این نظر کمیسیون با 17 رای موافق تصویب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار