نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی هوشیاری در مرزها را افزایش دهند

نهادهای امنیتی و انتظامی باید در بالاترین سطح هوشیاری به خنثی‌سازی توطئه‌ها اقدام کنند

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در واکنش به حادثه تروریستی اخیر در حرم رضوی گفت کسانی که از داعش و دیگر جریان‌های تکفیری حمایت کردند، آتشی را‌‌‌‌‌‌‌‌ برافروخته‌اند که شعله‌های آن دامن خودشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم خواهد گرفت.

کد مطلب: ۱۲۶۹۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد
وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی هوشیاری در مرزها را افزایش دهند

به گزارش فارس، عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر در حرم مطهر رضوی و لزوم مقابله با گسترش جریان‌های وهابی و تکفیری اظهار کرد: ارائه الگوی اسلام ناب از سوی جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب مورد توجه بوده و در مقابل، دشمنان ما همواره تلاش کرده‌اند تا با ارائه الگویی ناقص از اسلام، مانع از پیشرفت جریان فکری، رفتاری و توسعه‌ای نظام اسلامی شوند.

وی ادامه داد: جریان اسلام‌هراسی که در غرب به راه افتاده و جریان تکفیری برای نمایش چهره‌ای خشن از اسلام و بهم زدن روند عادی گسترش اسلام و محتوای معارف اسلامی، باید مورد توجه محافل فکری داخلی و خارجی باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: کسانی که در خانه‌های شیشه‌ای نشسته‌اند، نباید به سنگ‌پراکنی عادت کنند و ادامه دهند؛ درواقع، کسانی که از داعش و دیگر جریان‌های تکفیری حمایت کردند، آتشی را‌‌‌‌‌‌‌‌ برافروخته‌اند که شعله‌های آن دامن خودشان را‌‌‌‌‌‌‌‌ هم خواهد گرفت.

مقتدایی با تأکید بر گسترس سواد رسانه‌ای و فهم عمومی نسبت به ماهیت و دست‌های پشت پرده اتفاقات اخیر تصریح کرد: اینکه بخواهند با جریانات اخیر مذاهب اسلامی و اقوام مختلف را‌‌‌‌‌‌‌‌ با هم درگیر کرده و جامعه اسلامی را‌‌‌‌‌‌‌‌ ناامن کنند، ناشی از دخالت سرویس‌های جاسوسی دنیاست و هوشیاری ملت و مسئولان می‌تواند این توطئه را‌‌‌‌‌‌‌‌ که از ابتدای انقلاب نیز دنبال می‌شده، خنثی کند.

وی تأکید کرد: نهادهای امنیتی و انتظامی باید در بالاترین سطح هوشیاری به خنثی‌سازی این توطئه‌ها اقدام کنند؛ از سوی دیگر، افکار عمومی با فهم دقیق از مقاصد نهایی عاملان پشت پرده این اتفاقات، باید زمینه‌های اجتماعی گسترش این حوادث را‌‌‌‌‌‌‌‌ از بین ببرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با هر گونه ایجاد خشونت و ناامنی در کشورها مخالف است، تصریح کرد: کسانی که به این تحرکات دامن می‌زنند هم تنبیه خواهند شد و هم نتیجه این تحرکات را‌‌‌‌‌‌‌‌ به مرور زمان در بین خودشان خواهند دید.

مقتدایی درباره مسأله مدیریت دقیق مرزها و رفت و آمدهای مرزی و جلوگیری از ورود افراد مشکوک به کشور، گفت: وزارت کشور، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی هوشیاری لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مقابله با چنین رخدادهایی افزایش دهند و رسانه ملی نیز مسأله روشنگری در بین افکار عمومی و مدیریت اطلاع‌رسانی را‌‌‌‌‌‌‌‌ مدنظر داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی با چنین رویکردی به دنبال وحدت برنامه و اقدام در بین مسئولان است و کمیته‌های تخصصی کمیسیون هم در این زمینه ماموریت‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت کرده‌اند و گزارش‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز ارائه خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار