ضرورت حفاظت از منابع آبی و رودخانه‌ها به عنوان ثروت ملی

رودهن (پانا)‌ - مدیر منابع آب شهرستان دماوند در بازدید از بخش رودهن، حفظ منابع آبی و رودخانه‌ها را بسیار ضروری و حیاتی اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت حفاظت از منابع آبی و رودخانه‌ها به عنوان ثروت ملی

مصطفی عباسی مدیر امور منابع آب شهر دماوند، از توقیف ادوات حفاری چاه غیرمجاز از داخل یک ساختمان در روستای چناران بخش رودهن خبر داد و اظهار کرد: با آگاهی و پیگیری اکیپ گشت و بازرسی این امور، یک حلقه چاه غیر مجاز با عمق ۳۰ متر در داخل یک ساختمان در منطقه چناران شهرستان دماوند شناسایی و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای قانون احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از حفر چاه و برداشت غیر مجاز آب از آبخوان‌ها انجام شد، گفت: در این عملیات ضمن انسداد این چاه غیر مجاز، ادوات حفاری غیرمجاز نیز کشف و با اخذ حکم قضایی توقیف و به پارکینگ تحت نظارت این امور منتقل شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان دماوند با اشاره به همکاری همه جانبه دستگاه قضا در برخورد با تخلفات صورت گرفته در حوزه آب های سطحی و زیرزمینی، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد خواهد شد.

عباسی همچنین از رفع تصرف ۶۰۰ متر از بستر رودخانه سیاهرود در محدوده روستای آردینه رودهن خبر داد و افزود: با تلاش کارشناسان حقوقی و فنی و اکیپ گشت و بازرسی منابع آب‌های سطحی امور منابع آب دماوند و پس از انجام کارشناسی‌های لازم با اخذ دستور قضایی، 600 متر از بستر رودخانه سیاهرود در محدوده روستای آردینه رفع تصرف شد، این اقدام در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب و جلوگیری از دست اندازی افراد سودجو به اراضی ملی بستر مجاری آب‌های سطحی و همچنین پیشگیری و جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی در سیلاب‌های احتمالی انجام شد.

وی گفت: این تصرفات شامل فنس و پایه های احداث شده در بستر رودخانه سیاهرود که با اخذ دستور قضایی تخریب و از دست متصرفین و افراد سودجو خارج شد.

عباسی بیان کرد: رودخانه‌ها یکی از مهمترین منابع تامین آب شرب و تغذیه‌کننده سفره‌های زیرزمینی و همچنین مجرای عبور سیلاب‌ها است که باید از آنها به عنوان اموال عمومی و ثروت ملی حفاظت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار