یک مدرسه خیرساز در دره شهر ساخته می‌شود

ایلام (پانا) - سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان دره شهر از ساخت مدرسه یک کلاسه در روستای دره دول توسط خیرین بنیاد خیریه صدر خبر داد و گفت دبستان دره دول از جمله بهترین مدارس دولتی در توابع بخش ماژین واقع در شهرستان دره شهر است که ۹ دانش‌آموز دارد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
یک مدرسه خیرساز در دره شهر ساخته می‌شود

سیما کرمشاهی در این خصوص عنوان کرد: دانش آموزان این منطقه دانش آموزانی باانگیزه، متفکر و خلاق هستند که در محیطی سالم و حمایت گر رشد کرده اند. تحصیل بدون دغدغه، اصلی ترین خواسته دانش آموزان دره دول است. مدیریت این مجموعه با تدریس چندپایه علی مریدی است و وجود این مکان آموزشی تاثیر فراوانی در زمینه تثبیت بوم منطقه دارد که شغل اصلی آنها در این روستای ۲۰ خانواری دامداری و کشت گل نرگس است و دانش آموزان نیز همواره در کنار والدینشان به فعالیت مشغولند.

امیر شفیع زاده رابط آموزش و پرورش روستای ماژین نیز گفت: مدرسه یک کلاسه در روستای دره دول ماژین توسط خیرین بنیاد خیریه صدر که یک بنیاد خیریه علمی فرهنگی است ساخته شده است. بنیاد خیریه علمی، فرهنگی صدر به واقع ثابت کرده حامی فعالیت علمی، آموزشی دانش آموزان مستعد مناطق تـوسعه پذیر و مناطق محروم است. بطوریکه خیرین محترم این بنیاد هدف اصلی خود را بر این اساس تعریف کردند و علاوه بر حمایت های معنوی، به لحاظ ریالی نیز مبلغ بیش از ٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون ریال به ساخت این مدرسه اهدا کرده است که به لطف این مهم در سریع‌ترین شکل ممکن ساخت مدرسه از سال ۹۹ آغاز و در اسفند ۱۴۰۰ به پایان رسید.
در پایان این نکته را خاطر نشان می کنیم بیشتر هزینه ساخت پروژه را فرزندان زنده یاد استاد مرتضی مصفا و بخشی دیگر از هزینه نیز توسط تعدادی از دانش آموزان تأمین شد.

دانش آموزان خبرنگار:فاطمه زهرا حیدربیگی و هلیا آزاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار