ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان سازمان فرهنگی هنری شهرداری اعلام شد

ویژه برنامه‌های ماه رمضان سازمان فرهنگی هنری با همکاری شبکه قرآن اجرا می‌شود

تهران (پانا) - معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به این مطلب که امسال ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان با همکاری شبکه قرآن اجرا می شوند گفت

کد مطلب: ۱۲۶۸۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان سازمان فرهنگی هنری شهرداری اعلام شد

صبح امروز نشست خبری ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان ، امیرحسین سمیعی، معاون هنری سازمان و منصور قصری‌زاده مدیر رادیو قرآن در ساختمان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در بخشی از این نشست «سیدعلیرضا فاطمیان‌پور»، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تشریح ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان این سازمان گفت: امسال بخشی از برنامه‌های ماه مبارک رمضان را به صورت مشارکتی با شبکه رادیویی قرآن انجام می‌دهیم، امسال شرایط فراهم شد که به غیر از اجرای مجازی برنامه‌های رمضان به شکل میدانی نیز این برنامه‌ها را اجرایی کنیم .

فاطمیان‌پور با اشاره به این مطلب که چهارصد و شصت برنامه در بیست و چهارعنوان در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود و افزود: برنامه قرآن بخوانید جایزه بگیرید یکی از برنامه‌های مهم سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران است. امسال در چند نقطه‌ی تهران و در همه‌ی صفحه‌های مجازیِ فرهنگسراها این مسابقه را با کمک رادیو قرآن برگزار می‌کنیم؛ مخاطب این برنامه ها کودکان هستند.

وی افزود: پویش هفت سالگی در راستای دعوت از خانواده‌ها برای آموزش نماز خواندن به کودکان برگزار می شود. خانواده‌های عزیز می‌توانند فیلم نماز خواندن کودکانشان را برای این پویش ارسال کنند و جوایزی هم دریافت کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مسابقه «رازهای آسمانی» به مدت ۱۴ شب در ایام ماه مبارک رمضان برگزار‌ می‌شود و این مسابقه با موضوع مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود و ۱۵۵۰ هدیه برای این مسابقه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ویژه برنامه شکیبا با اجرای نمایش خیابانی و با محوریت صبر برگزار می‌شود. همچنین با رهروان سحر عنوان پویش دیگری است که به تهیه سفره سحری برای نیروهای شب‌کار در مجموعه‌های خدماتی است.

علی رضا فاطمیان پور در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای «ضیافت الحسین» در برنامه برآستان جانان گفت: این برنامه به سفره‌های بزرگ اما ساده‌ی افطار اختصاص دارد. در شب‌های ویژه‌ی ماه مبارک رمضان هم برنامه‌های ویژه‌ای در قالب ضیافت الحسین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم جشن سحرخیزان کوچک گفت: این برنامه به کودکانی اختصاص دارد که در جشن تکلیف به سر می‌برند و برای اولین بار روزه می‌گیرند، برنامه عمری با قرآن سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به سختی اجرا شد. اما امسال این برنامه را با قدرت پیش می‌بریم.

وی از راه‌اندازی سامانه ندای قرآن خبر داد و گفت: ششمسن دوره مسابقه قرآنی سراج هم در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

ورکشاپ «کاتبان وحی» در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود

در بخش دیگری از این نشست «امیرحسین سمیعی»، معاون هنری سازمان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان ورکشاپ خطی به نام «کاتبان وحی» برگزار می‌شود و آثار آن در باغ موزه هنر ایرانی نمایش داده می‌شود.

معاون هنری سازمان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اجرای شب شعر بین‌المللی قدس افزود: این شب شعر همزمان با روز قدس با همکاری دفتر شعر سازمان در فرهنگسرای انقلاب برگزار می‌شود. همچنین مسابقه داستان« حضرت خدیجه» در بخش‌های داستان کوتاه و مینیمال و تصویرسازی برگزار می‌شود.

امیر حسین سمیعی در ادامه از رونمایی از قطعه‌ای ارکسترال و ایرانی با تِم نیایش و مناجات خبرداد و گفت: این قطعه موسیقی اوایل هفته بعد منتشر می‌شود. همچنین برای روز قدس هم یک قطعه سه زبانه تهیه شده که با نزدیک شدن به روز قدس منتشر می‌شود.

معاون هنری سازمان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان پردیس های سینمایی از ساعت 16 آغاز بکار می‌کنند و آخرین سانس آنها 11:40 دقیقه خواهد بود. همچنین باغ کتاب از ۹ صبح تا ۹ شب فعالیت می‌کند.

وی در پاسخ به سوال پانا درباره برگزاری برنامه‌های میدانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت: «برنامه‌های میدانی ما پس از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. چون مشخص نبود که به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری رویدادهای حضوری باشد یا خیر. به همین دلیل تمرکز فعالیت‌های میدانی ما به پس از ماه مبارک رمضان موکول می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار