سرپرست اداره‌ کل ارزیابی و پاسخگویی به شکایات خبر داد

بازدید و نظارت بر فعالیت 10 هزار و 585 آموزشگاه در اولین روز بازگشایی مدارس

تهران (پانا) - سرپرست اداره‌کل ارزیابی و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت ناظران حوزه‌های ستادی در اولین روز از بازگشایی مدارس، از 10 هزار و 585 واحد آموزشی بازدید و بر روند آغاز آموزش‌های حضوری در مدارس  نظارت کردند.

کد مطلب: ۱۲۶۸۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
بازدید و نظارت بر فعالیت 10 هزار و 585 آموزشگاه در اولین روز بازگشایی مدارس

سید‌مجتبی هاشمی با اشاره به آغاز اجرای طرح نظارت و ارزیابی از روند آموزش‌های حضوری، اظهار کرد: در نخستین روز از بازگشایی مدارس، ناظران حوزه‌های ستادی و همچنین استانی و شهرستانی از 10 هزار و 585 واحد آموزشی بازدید و بر روند آغاز آموزش‌های حضوری در مدارس نظارت کردند.

وی با اشاره به اهمیت بازگشت مدارس به آموزش‌های حضوری که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا انجام شد، تصریح کرد: بر اساس تاکید وزیر آموزش و پرورش، بر اجرای مطلوب فرآیند بازگشایی مدارس، پس از هماهنگی‌های لازم در سطوح مختلف ستاد، استان و مناطق و شهرستان‌ها، که با برگزاری جلسات تخصصی و تهیه شاخص‌های ارزیابی مدارس صورت گرفت؛ طرح نظارت و ارزیابی بر فعالیت‌های مدارس از چهاردهم فروردین آغاز شد.

هاشمی با تقدیر از تعامل ارزنده و فضای همدلی و همکاری ایجاد‌شده بین اولیای دانش‌آموزان و مدارس و همچنین درک ضرورت‌های تربیتی و آموزشی از سوی خانواده‌ها و با تقدیر از تلاش‌های کادر اجرایی مدارس و معلمان در ایام تعطیلی در راستای آماده‌سازی مدارس جهت حضور دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: شاخص‌های نظارت بر فعالیت‌های حضوری آموزشی و پرورشی ایمن در مدرسه، در قالب ۲۳ عنوان تهیه و با همکاری معاونت‌های ذی‌ربط و مشارکت ناظرین؛ کشوری، استانی و منطقه‌ای آغاز شده است.

سرپرست اداره کل ارزیابی و پاسخگویی به شکایات ادامه داد: در نخستین روز اجرای طرح تعداد 10585 بازدید انجام و در سامانه نظارت و بازرسی وزارت آموزش و پرورش ثبت شد لذا اطلاعات حاصل از تحلیل نتایج جهت شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف و شناسایی مسائل و مشکلات احتمالی برای ایجاد راهبردهای جدید در اختیار مراجع ذیربط قرار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: در راستای کیفیت‌بخشی به اجرای طرح، عملیات نظارت و بازرسی تخصصی در سطح مدارس همچنان با مشارکت همه ارکان موثر به صورت مستمر ادامه پیدا خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار