سئو کلاه خاکستری: حرکت روی لبه تیغ الگوریتم‌های گوگل

امروزه رتبه‌بندی در موتورهای جستجو به سادگی گذشته نیست. در آن زمان داشتن محتوای عالی و استفاده از کلمات کلیدی در جای مناسب برای رتبه‌بندی وب سایت شما در نتایج جستجو کافی بود. شاید در مورد سئو کلاه سیاه و سفید شنیده باشید. اما، در مورد تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری چطور؟

کد مطلب: ۱۲۶۷۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
سئو کلاه خاکستری: حرکت روی لبه تیغ الگوریتم‌های گوگل

استفاده از این استراتژی‌ها برای کسب رتبه بالاتر توصیه نمی شود. اما، باید آنها را در نظر بگیرید تا وب سایت شما را در کمترین زمان به صدر نتایج موتورهای جستجو برسانند. قبل از همه چیز اگر در سئو مبتدی هستید، توصیه میکنیم مقاله سئو چیست که در وبلاگ وب وان درج شده را حتما مطالعه کنید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری (gray hat seo) نوعی استراتژی برای بهینه سازی موتور جست و جو است. این روش ترکیبی از دستورالعمل های کلاه سیاه و کلاه سفید است. اما ریسک این روش بالاتر از روش کلاه سفید است. تکنیک هایی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد می تواند سئو کلاه سیاه را به کلاه سفید تبدیل کند.

سئو کلاه خاکستری چیست

سئو به معنای بهینه سازی و مهندسی محتوای صفحات وب بر اساس فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جست و جو از جمله گوگل است و هر سایتی این استاندارها رو بهتر پیاده سازی کند، در نتایج گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت. همان طور که می دانید در تکنیک کلاه سفید از استراتژی هایی که توسط گوگل پذیرفته شده اند استفاده می شود. بدین ترتیب سایت شما در مسیر پیشرفت و موفقیت قرار می گیرد. اما تکنیک های کلاه سیاه در گوگل ممنوع هستند و انجام آن ها می تواند منجر به جریمه شدن وب سایت شما شود. استراتژی کلاه خاکستری می تواند از ترکیب هر دو تکنیک یاد شده استفاده کرده و روند پیشرفت سایت را سرعت بخشد.

سئو کلاه خاکستری هنر نشان دادن فعالیت های سئو کلاه سیاه، به صورت قانونی و سفید است.

چرا باید از سئو کلاه خاکستری استفاده کنیم؟

ترفندهایی که در سئو کلاه خاکستری استفاده می شود در راستای افزایش رتبه بندی صفحه در موتورهای جست و جو است. از تکنیک های این روش برای سرعت بخشیدن به روند پیشرفت سایت استفاده می شود. هر چند این روش از نظر قانونی مثل روش کلاه سفید مجاز نیست، اما ریسک کمتری نسبت به سئو کلاه سیاه دارد. در این روش از دستورالعمل ها و ترفندهایی برای گول زدن گوگل استفاده می شود، درحالی که سئو سایت به روش کلاه سفید مدت زمانی حدود یک سال نیاز دارد تا وب سایت شما را در جمع چند لینک اول موتورهای جست و جو قرار دهد. اما با استفاده از روش کلاه خاکستری این مدت زمان چند ماه کمتر خواهد شد. در واقع با سئو کلاه خاکستری به عملبات زیر سرعت بیشتری می دهیم:

در فرآیند سئو ما به موتورهای جست و جو کمک میکنیم درک بهتری از محتوای سایت داشته باشند تا بتوانند منطبق ترین پاسخ را برای جست و جو گران ارائه دهند.

برخی از متداول‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری

از جمله متداول ترین تکنیک ها یا ترفندهایی که در سئو کلاه خاکستری مورد استفاده قرار می گیرد می توان به مواردی از جمله لینک دهی، آوردن کلمه کلیدی در عنوان، کامنت گذاشتن به روش ugc، طراحی مجدد سایت، خرید domain ، قرار دادن لینک در ایمیل سایت های خبری و غیره اشاره کرد. در ادامه به معرفی برخی از متداول ترین ترفندهای این روش می پردازیم.

  • خرید domain مرتبط و جدید

این روش یکی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری است. در این روش domain هایی که منقضی شده اند و قیمت کمی دارند و مطالب آن ها مرتبط با وب سایت شما است را می توانید خریداری کنید. این domain ها علیرغم اینکه منقضی شده اند، به دلیل تعداد و کیفیت بک لینک هایی که به سایت اشاره می کنند دارای اختیاراتی هستند. در این ترفند شما domain مورد نظر را خریداری کرده و سایت کوچکی را روی آن راه اندازی می کنید. سپس اقدام به تولید چند محتوای مرتبط با وب سایت خود کرده و لینک می دهید.

  • خرید بک لینک و لینک‌های تجاری

این تکنیک نیز یکی دیگر از ترفندهای سئو کلاه خاکستری است. هرچند این روش از نظر گوگل یک خطا به شمار می رود، اما در صورت استفاده صحیح از آن می توان به پیشرفت سایت کمک کرد. به یاد داشته باشید که لینک دهی باید به صورت تدریجی باشد، بک لینک گیری باید از سایت های پر بازدید انجام شود، موضوع سایتی که از آن بک لینک می گیرید باید با موضوع سایت شما یکسان باشد و بهترین روش رپورتاژ آگهی است.

  • طراحی مجدد وب سایت

به روز رسانی سایت می تواند جایگاه شما را در گوگل بالاتر ببرد. یکی از ترفندهایی که بدین منظور در روش سئو کلاه خاکستری مورد استفاده قرار می گیرد، طراحی مجدد سایت است. زیرا از نظر گوگل این کار به منزله به روز رسانی سایت است. بهتر است این کار توسط افراد متخصص و با توجه به استانداردهای ui و ux انجام شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

  • امکان درج دیدگاه توسط کاربران سایت

یکی از ترفندهای سئو خاکستری امکان ایجاد کامنت توسط کاربر در سایت است. این کار می تواند به روز رسانی سایت شما را به همراه داشته باشد. اگر پاسخ سوال کاربر در صفحه دیگری قرار دارد بهتر است از لینک صفحه مورد نظر برای پاسخگویی به او استفاده کنید. همچنین با معرفی سایت خود در سایت های پر بازدید می توانید به جایگاه بهتری دست یابید.

  • ایجاد حساب تجاری در صفحات اجتماعی مختلف

در شبکه های اجتماعی گوناگون صفحه ای تجاری باز کنید و با لینک دهی به معرفی وب سایت خود بپردازید. در راستای افزایش کاربران این صفحات در شبکه های اجتماعی مختلف تلاش کنید و آن ها را به صفحه اصلی وب سایت خود هدایت کنید. با این کار ارزش تجارت شما چند برابر خواهد شد.

برای استفاده از سئو کلاه خاکستری از مشاور سئو مشورت بگیرید

استفاده از سئو کلاه خاکستری باید بر اساس قوانین موجود و توسط افراد حرفه ای انجام شود. در غیر این صورت ممکن است نتیجه ای کوتاه مدت داشته باشد. این روش نوعی میانبر برای رسیدن شما به موفقیت است. بنابراین باید این نکته را بدانید که برای ماندگار شدن وب سایت خود در چند لینک اول موتورهای جست و جو باید سئو آن را به دست افراد حرفه ای که همان مشاور سئو است بسپارید. بهتر است برای این کار از مشاور های متخصص کمک بگیرید. مشاور سئو مسئول برنامه ریزی، پیاده سازی و مدیریت تمام فعالیت های یک کسب و کار اینترنتی برای کسب ترافیک ارگانیک و هدفمند است.

نتیجه‌گیری

هیچ قانون خاصی در مورد نحوه رتبه بندی یک وب سایت در گوگل وجود ندارد. شما با تکنیک های سئو کلاه سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری می توانید برای کسب رتبه بالاتر در گوگل استفاده کنید؛ اما همیشه بهتر است روی آن دسته از تاکتیک هایی تمرکز کنید که نتایج پایدارتری دارند. این تنها راهی است که می توانید در بلندمدت رتبه های بهتری کسب کنید.

بنابراین نظر شما در مورد تکنیک های سئو کلاه خاکستری که در اینجا ذکر شد چیست؟ آیا تکنیک ها، نکات یا ترفندهای سئو دیگری در ذهن دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار