یک دبیر در گفتوگو با پانا:
بلوغ رفتار اجتماعی دانشآموزان با آموزش حضوری تکمیل میشود
کرج (پانا) - دبیر دبیرستان ١٣ آبان ناحیه ۱ کرج با توجه به بازگشایی مدارس اذعان کرد برای افزایش بلوغ رفتار اجتماعی دانشآموزان، آموزش حضوری یکی از فاکتورهای مهم است.
زهرا بسطامی، دبیر دبیرستان ١٣ آبان ناحیه ۱ کرج با توجه به پایان تعطیلات و بازگشایی مدارس بیان کرد: «از اینکه آموزش به صورت حضوری شده است، حس خوبی دارم. به دلیل اینکه این آموزش را بسیار مفیدتر و کاملتر از آموزش مجازی میبینم.»
وی افزود: «بنا بر تشخیص ستاد ملی کرونا حضور دانشآموزان در مدارس نسبت به دورههای قبل کمخطرتر شده و دانشآموزان با رعایت دستورالعملهای بهداشتی میتوانند در مدارس حضور یابند.»
این آموزگار در ادامه عنوان کرد: «آموزش مجازی مزایای خاص خودش را دارد، اما قطعا مزایای آموزش حضوری خیلی بیشتر است.»
بسطامی از مزیتها و معایب آموزش مجازی گفت: «در آموزش مجازی دانشآموزان با ضبط محتوا و با در دسترس داشتن فیلمهای آموزشی مطالب درسی را چندین بار میتوانند بخوانند و یاد میگیرند. همچنین در دوران کرونا آموزش مجازی از گسترش و شیوع بیماری جلوگیری میکند، اما متاسفانه دانشآموزان را از حوزه مسئولیتپذیری دور میکند و به دلیل بیدار ماندن آنها تا پاسی از نیمه شب، نظم زندگی و ساعت خوابشان را از بین میبرد.»
این آموزگار اضافه کرد:«یکی از فاکتورهای آموزش حضوری این است که دانشآموزان به یک نوع بلوغ رفتاری اجتماعی برسند و مهارتهای خود را پرورش دهند.»
وی ابراز امیدواری کرد بزودی بیماری کرونا از بین برود تا آموزش کاملا حضوری شود و هیچ خللی در آن ایجاد نشود.
همچنین در گفتوگو با تعدادی از دانش آموزان مشخص شد خیلیها از بازگشایی مدارس خوشحالند، چون از آموزش مجازی خسته و کلافه شده بودند، اما تعداد دیگری در شرایط کنونی، باز شدن مدارس را کار درستی نمیدانند و عنوان کردند: «به دلیل مسافرت مردم در ایام نوروز، احتمال گسترش و شیوع بیماری کرونا بیشتر خواهد شد و سلامتی دانش آموزان و دبیران به خطر میافتد.»
دانشآموز خبرنگار؛ فاطمه زهرا علیزاده
ارسال دیدگاه