وزیر آموزش و پرورش در دیدار با خیرین مدرسهساز استان خراسان رضوی تأکید کرد:
تحول «تولید» و «اشتغال» در کشور با نقشآفرینی خیرین مدرسهساز و توسعه فعالیتهای دانشبنیان
مشهد (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با خیرین مدرسهساز استان خراسان رضوی گفت تحول «تولید» و «اشتغال» در کشور با نقشآفرینی خیرین مدرسهساز و توسعه فعالیتهای دانشبنیان محقق میشود.
یوسف نوری شامگاه چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱، در سفر دو روزه به استان خراسان رضوی و نشست صمیمی با خیرین مدرسه ساز استان، ضمن اشاره به اینکه امسال از سوی رهبر انقلاب به نام سال «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» نامگذاری شده، اظهار کرد: بدون تردید، با توسعه فعالیتهای دانش بنیان، «تولید» و «اشتغال» در کشور متحول میشود.
وی ادامه داد: بررسیها نشان داده است؛ وقتی تولید دانش بنیان میشود؛ حداقل نرخ بازگشت سرمایه در حوزه صنعت ۳۰ درصد، در حوزه کشاورزی ۵۰ درصد و در حوزه خدمات به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.
نوری با اشاره به نقش خیرین در تحقق شعار سال گفت: فعالیت خیرین مدرسهساز به شکل موثری در تولید و اشتغال تاثیرگذار است. امروزه؛ نتایج کارهای خیریه به عنوان «بخش سوم اقتصاد» در جهان مورد بررسی قرار گرفته و تأثیر آن در حوزه اقتصاد، در حدود ۱۵ درصد و در حوزه تولید ناخالص داخلی، معادل ۸ درصد درنظر گرفته شده است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی، «مشارکت مردمی در همه امور» است، تصریح کرد: با مشاهده کارنامه عملکردی خیرین مدرسه ساز، میتوان آنها را شریک ۴۹ درصدی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دانست. خیرین، همواره در ساخت، نگهداشت و تجهیز مدارس کشور، نقش آفرین بودهاند.
عضو کابینه دولت با بیان اینکه ما موظفیم با جدیّت دغدغههای خیرین را شناسایی و پیگیر باشیم، گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اولویت بودجه به مدارس خیرساز اختصاص یافته است.
نوری با اشاره به اینکه طبق قانون، سهمی از درآمد تمام دستگاههای اجرایی دولتی و غیردولتی به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است که باید آن را پیگیری و مطالبه کنیم، گفت: خوشبختانه در حال حاضر از حمایت تعدادی از نهادها، همچون: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مستضعفان برخوردار هستیم. ولی با توجه به گستردگی دستگاه تعلیم و تربیت، این مقدار کافی نیست و باید پیگیریهای لازم را برای حمایت شرکتهای خصوصی و غیردولتی از مدارس و آموزش و پرورش، تا جایی که برای هر مدرسه یک پشتیبان تعیین کنیم، ادامه دهیم.
نوری با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته در آموزش و پرورش بعد از پیروزی انقلاب، گفت: بعد از تأسیس امور تربیتی، تشکیل مجمع خیرین مدرسهساز کشور در سال ۱۳۷۷ و تدوین و تصویب سند تحول بنیادین، از مهمترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش بوده است.
غلامعلی رافتی، رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان خراسان نیز در این نشست گفت: این مجمع در سال ۷۷ در مشهد ایجاد و یک سال بعد نیز در تهران ایجاد شد و خوشبختانه امروز در سراسر کشور مجامع خیرین مدرسه ساز فعالند.
وی افزود: بین مجمع خیرین مدرسهساز و اداره کل نوسازی خراسان رضوی تعامل بسیار خوب و ارزشمندی برقرار است که این مسئله باعث تقویت کار شده وموفق به جذب بیشتر نیکوکاران شده است.
ارسال دیدگاه