در آستانه بازگشایی مدارس

عزم حوزه پرورشی بر ارتقای مهارت‌های معنوی دانش‌آموزان

طرح جهادی تربیت اسلامی، گامی موثر در افزایش مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان است

آباده ( پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان آباده گفت با حضوری شدن مدارس، فعالیت‌های پرورشی با شکل جدید و فضای شادتری در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا به تدریج نواقص تربیتی ناشی از فضاهای نامناسب مجازی برطرف شود.

کد مطلب: ۱۲۶۷۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
عزم حوزه پرورشی بر ارتقای مهارت‌های معنوی دانش‌آموزان

قاسم خلیفه در جلسه هماهنگی برنامه‌های آغاز سال تحصیلی جدید، که با حضور مدیران و معاونان پرورشی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به نواقص فضاهای مجازی گفت: حضوری شدن مدارس، این امکان را به ما می‌دهد، تا دانش‌آموز را از فضای مجازی دور کرده تا بیشتر به فکر ارتقای سطح توانمندی‌ها و افزایش مهارت‌های اجتماعی خود باشد.

خلیفه، استفاده از ظرفیت صف صبحگاهی، مراسم نماز جماعت در مدارس و آیین‌های مناسبتی را راهی مناسب برای ارتقای سطح معنوی دانش‌آموزان دانست و افزود: بعد از سه سال دوری دانش‌آموزان، از فضای مدرسه و نداشتن تجربه در رعایت مقررات مدرسه و در نتیجه عدم یادگیری مهارت‌های پایه برای قانونمند شدن دانش‌آموزان، باید از این فضاها به نحو موثر استفاده کرده و سعی کنیم تا این مراسمات را به صورت شاد برای دانش‌آموزان اجرا کنیم تا به رعایت قوانین و انجام دقیق مناسبات اجتماعی تشویق شوند.

تشریح طرح جهادی تربیت اسلامی، بحث دیگری بود که مسول سازمان دانش‌آموزی آباده در مورد آن گفت: این طرح از نمازخانه مدارس آغاز شده و در این مکان، مواردی مانند: روخوانی قرآن، احکام دانش‌آموز،آموزش مفاهیم پایه دینی و اجتماعی در قالب داستان و بازی‌های مختلف، به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی افزود: ماه مبارک رمضان، فرصت بسیار مناسبی برای اجرای برنامه‌های مذهبی و ایجاد ارتباط قوی بچه‌ها با مساجد و اماکن مذهبی دیگر است که باید نهایت استفاده از این ظرفیت برده شود.

اجرای حضوری طرح ضیافت ملکوتی که در سال‌های کرونایی به صورت مجازی از شبکه شاد پخش می‌شد، خواسته دیگر معاون پرورشی و تربیت بدنی از تمامی مربیان پرورشی مدارس بود.

برگزاری حضوری مسابقات قرآن دوره ابتدایی، اجرای طرح سه شنبه‌های مهدوی، گشایش سامانه اردوها و ضرورت تجهیز اردوگاه میثاق برای دانش‌آموزان، از دیگر مواردی بود که توسط کارشناسان حوزه معاونت پرورشی به بحث و بررسی گذاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار