در دبستان شهید آتوت منطقه ۱۴ برگزار شد

اجرای پویش «لاله‌های روشن» به منظور احیای فرهنگ ایثار و شهادت

تهران (پانا) - در دبستان  شهید آتوت منطقه ۱۴ به منظور  احیای فرهنگ ایثار، شهادت، عزت بخشیدن به اسلام و انقلاب، ترویج فرهنگ شهید و شهادت و جذب دانش‌آموزان برای تکریم شهدا، پویشی با عنوان «لاله‌های روشن» در چهار زمینه دلنوشته، دکلمه، شعر و نقاشی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۶۶۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پویش «لاله‌های روشن» به منظور احیای فرهنگ ایثار و شهادت

طوبی نوروزی؛ مدیر دبستان شهید آتوت منطقه ۱۴ در خصوص اجرای این طرح گفت: «شهدا، مظهر قدرت و اقتدار ایران اسلامی هستند و ما نیز امروز هر چه آبرو داریم، از برکت خون پاک و مطهر شهداست. فرهنگ شهادت برخاسته از فرهنگ ناب اسلام است و ما به عنوان متولیان نظام تعلیم و تربیت وظیفه داریم این فرهنگ ناب را به فرزندانمان به خوبی منتقل کنیم. از آنجا که شهدا چراغ های راه هدایت هستند، این چراغ هدایت راه را برای ما روشن کرده اند تا ما راه راست و سعادتمندی را گم نکنیم.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به خودباوری و گذار از دوره سخت اقتصادی و معیشتی، بیشتر از همه به زنده نگه داشتن راه شهدا و ایثارگران و تأسی از سیره آنها نیاز داریم. از این رو، زندگی شهدا بهترین الگو برای داشتن زندگی سالم است که این مهم می‌طلبد تا اصحاب رسانه، نویسندگان، شعرا و تاریخ نگاران به آن بپردازند و کسانی که در جنگ تحمیلی بوده‌اند نیز، خاطرات آن ایام را بازگو کنند.»

وی در تکمیل صحبت هایش، افزود: «فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ارزش های والای این جامعه است و رسالت اصلی نظام تعلیم و تربیت در کشور عزیزمان ایران، انتقال و گسترش این فرهنگ در بین افراد جامعه به خصوص قشر نوجوان، جوان و دانش آموز است. به همین جهت بر آن شدیم تا با هدف انتقال مفاهیم ایثار و شهادت، آشنا سازی نسل جدید با اهداف و منظومه فکری شهدا، پویشی را با عنوان «لاله های روشن» در دبستان اجرا کنیم.»

نوروزی خود و همه اقشار جامعه را مدیون خون پاک شهدا دانست و گفت: «شهدای انقلاب اسلامی با خون خود باعث رشد درخت انقلاب شدند بنابراین لازم است دانش آموزان با زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان و عمل به توصیه های آنان، راهشان را ادامه دهند. عمل به قرآن کریم به عنوان تنهاترین و بهترین مسیر هدایت انسان ها، وصیت نامه شهدا در کنار ولی فقیه است که می تواند ما را عاقبت به خیر کند‌. از این رو، وظیفه ما و مسئولین فرهنگی کشور این است تا با حساسیت و روشنگری در خصوص آگاه سازی افراد نسبت به مقام شهدا و انتقال آن به نسل جوان اقدام کنیم.»

وی با اشاره به اینکه، شهدا برترین انسان‌ها و شهادت فوق همه نیکی‌هاست و ما تعهدات زیادی نسبت به شهدا داریم که باید به آن‌ها پایبند باشیم، اظهار کرد: «امروز هر آنچه داریم و هر آنچه که است، مدیون فداکاری، ایثار و شهادت این جوانان است، شهدا جایگاه رفیعی دارند که این مقام رفیع را هیچ کسی نمی تواند توصیف کند و زبان ها و قلم ها قاصرند از این که جایگاه شهید را ترسیم و بیان کنند. اگر امروز ما شاهد تجدید حیات جوامع مختلف اسلامی و شاهد استحکام روز افزون مبانی معنویت در جامعه اسلامی هستیم، به واسطه برکت خون شهدا است. کشورهای اسلامی منطقه، ایران را به عنوان الگوی خود قرار داده و جوان های آنان نیز جوان های ما را به عنوان الگو برای خود قرار داده اند و ما باید به این شهدا افتخار کنیم. این جایگاه معنوی و قدرتی که شهدا به جمهوری اسلامی دادند، قابل بیان و نوشتار نیست و خیلی بالاتر از حد و تصور ما است.»

نوروزی در آخر ضمن تشکر از تمامی شرکت کنندگان در این پویش خاطرنشان کرد: «شهادت مرگ نیست، بلکه صفتی از مرگ آگاهانه یا حیات معقول است که در حقیقت کسانی که به خدا نزدیک هستند این نوع از زندگی و حیات را برمی‌گزینند. انسان ها معمولاً در زندگی عادی خودشان جاودانگی و ادامه حیات را می خواهند، اما شهدا و شهیدان آگاهانه به استقبال ایثار و جانفشانی می روند.»

*دانش آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار