افزایش دو برابری بیماران بستری کرونایی در اردبیل

اردبیل(پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: افزایش ۲ برابری بیماران بستری کرونایی در طول شبانه‌روز گذشته، موجب بروز نگرانی اساسی دراین استان شده است.

کد مطلب: ۱۲۶۶۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش دو برابری بیماران بستری کرونایی در اردبیل

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، محمد جعفرزاده ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: در طول شبانه‌روز گذشته افزایش ۲ برابر بیماران بستری کرونایی، نگرانی‌های اساسی را ایجاد کرده و با افزایش تعداد بستری‌ها، میزان مراجعات سرپایی هم نسبت به روز‌های گذشته۳ برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه دید و بازدید‌های ایام عید در این زمینه دخیل بوده است، بیان کرد: باید سعی و تلاش ما بر این باشد تا پیک هفتم کرونا را تجربه نکنیم پس از شهروندان انتظار داریم استفاده از ماسک و تزریق واکسن و پرهیز از دورهمی‌ها و رعایت فاصله اجتماعی مبنای کار قرار گیردتا در این زمینه کمترین دغدغه را در شیوع و افزایش بیماری کرونا داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: نگرانی‌ها برای افزایش پیک جدید کرونا در استان در حال افزایش است و روند صعودی مراجعات و بستری کرونایی در استان و مراکز درمانی و بیمارستانی را شاهد هستیم که تزریق دز سوم واکسن به عنوان اولویت اساسی مد نظر قرار گرفته تا دغدغه و نگرانی‌ها کاهش یابد.

جعفرزاده تصریح کرد: افزایش مراجعات سرپایی و بیماران بستری و فوتی‌های کرونایی در استان اردبیل مشهود است که سپری کردن ۶ پیک سبب شده تا با بهره گیری از تجربیات گذشته گرفتار موج جدید کرونا نشویم که به همین منظور باید فرهنگ‌سازی‌های لازم در راستای تزریق واکسن صورت گیرد.

وی اظهار کرد: تزریق دز سوم واکسن به ۴۱ درصد رسیده و ۴۰۰ هزار نفر در انتظار نوبت سوم هستند چرا که تزریق این واکسن ۹۰ درصد از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین‌ماه آغاز می‌شود و ضدعفونی کردن و گندزدایی فضای آموزشی مبنای کار قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار