گفت‌وگوی بهاری پانا با روانبخش صادقی؛

روانبخش صادقی: حمایت از انیمیشن تنها صرف هزینه و دادن پول نیست

بخش‌های مدیریتی و حمایتی انیمیشن در کرونا ضعیف‌تر شدند

تهران (پانا) - روانبخش صادقی معتقد است پتانسیل ایجاد شده در انیمیشن سازی از طریق اوت سورس یا غیر حضوری کار کردن باید توسط مدیران دولتی حمایت شود؛ این حمایت صرفا پول نیست بلکه ایجاد فضا، تسهیلات و ارتباطات بین المللی است.

کد مطلب: ۱۲۶۶۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
روانبخش صادقی: حمایت از انیمیشن تنها صرف هزینه و دادن پول نیست

روانبخش صادقی تهیه کننده و کارگردان انیمیشن، عضو هیات مدیره خانه سینما و خانه هنرمندان ایران درباره وضعیت انیمیشن در سال 1400 با توجه به کرونا به خبرنگار پانا گفت: «در حوزه انیمیشن از دو منظر می‌توان نگاه کرد؛ یک بخش از انیمیشن ما، لایه‌های زیرین در حال حرکت است که به نظر من با توجه به اختلاف قیمت ارز و ریال برای ما شرایط بد نبود.(منظورم آنهایی است که داخل ایران برای کشورهای خارجی کار انجام می‌دهند.) همان طور که می‌دانید در دنیا انیمیشن از آن دسته رشته‌هایی است که بیزنسش در دوران کرونا رونق بهتری گرفت، چرا که تولیدات سینما کم شد ولی انیمیشن به صورت اوت سورس یا غیر حضوری تولید و یا وارد گیم می شد که خوشبختانه در ایران هم این اتفاق را داشتیم ولی نه با یک آمار دقیق.»

وی عنوان کرد: «این اتفاق باعث نمی شود که نیروی انسانی در این حوزه تقویت و تربیت شود و رویه‌ای سیستماتیک به سرانجام برسد و از این جهت لطمه خوردیم زیرا بخش‌های مدیریتی و حمایتی ضعیف‌تر شدند.»

صادقی تصریح کرد: «بخشی هم که ما باید رصد کنیم و ضعیف‌تر شد در حوزه سینمایی است؛ ما در این دو سال خیلی تولیدات سینمایی نداشتیم، در صورتی که جریانی راه افتاده بود که هر سال 5 تا 6 فیلم سینمایی انیمیشن تولید می‌کردیم. به همین دلیل فکر می‌کنم که در این بخش به مشکلات زیادی برخوردیم و لطمه دیدیم.»

وی در مورد رویکردهای جدید در سال 1401 بیان کرد: «من به این نتیجه رسیدم که سیستم جامعه ما هنوز برای تولید صنعتی انیمیشن آماده نیست؛ در صورتی که می‌تواند کارکرد خوبی داشته باشد. این سیستم، مدیری از اهالی هنر می‌خواهد. وقتی مشکلات اقتصادی زیاد شود این حوزه هم لطمه می‌خورد و این در حالی است که چرخه عرضه و فروش انیمیشن در کشورهای توسعه یافته خیلی عجیب و غریب است.»

عضو هیات مدیره خانه سینما در پایان گفت: «فکر می‌کنم کرونا یک حسن داشت و آن هم اوت سورس کارکردن یا غیر حضوری کار کردن بچه‌های انیمیشن ساز بود. من پروژه‌هایی دارم که نیروهایم را نمی‌دیدم و تولید هم بهتر از قبل انجام شد. این پتانسیلی است که باید توسط مدیرهای دولتی حمایت شود. اگر برای انیمیشن، تسهیلات، فضا و ارتباطات بین‌المللی نباشد اتفاقی نخواهد افتاد، چراکه این حمایت صرفا پول نیست بلکه ایجاد فضا، تسهیلات و ارتباطات بین‌المللی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار