کاهش میزان قدرت خرید مشتریان در حوزه گل و گیاه

تهران(پانا)- روی آوردن مردم به گیاهان و درختچه‌های مصنوعی به علت کمبود وقت روزانه آنان در رسیدگی به گل‌های طبیعی، هزینه کمتر، نگهداری آسان، طرح‌ها و پوشش‌های متنوع و جذاب، منجر به نیاز بازار به این صنعت شد و البته چندی است به علت پایین آمدن قدرت خرید مردم، این صنعت نیز با رکود مواجه شده است.

کد مطلب: ۱۲۶۵۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش میزان قدرت خرید مشتریان در حوزه گل و گیاه

مهدی شایان؛ یکی از طراحان و اجرا کنندگان دکوراسیون های سبز، در صنعت درختچه و گیاهان مصنوعی در تهران، در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: کاهش میزان قدرت خرید مشتریان در حوزه گل و گیاه یکی از چالش های چند سال اخیر در این حوزه است.

شایان، گفت: در حالی که برخی از شبکه ها و رسانه های جهانی، سالانه در حال آموزش، رعایت، احترام و حفاظت از منابع سبز هستند؛ در این حین ما معمولا مشاهده گر بی توجهی مردم و مسئولین به این نکات هستیم و همچنین به دلیل هزینه های پایین تر و دوام بالاتر و با توجه به شرایط زندگی امروزی؛ در بسیاری از منازل شرایط مناسب برای نگهداری گل و گیاه طبیعی وجود ندارد و به تبع مردم تمایل بیشتری به تزیین گل و گیاه مصنوعی پیدا می کنند.

وی ادامه داد: هدف ما، از راه اندازی، پخش، اجرای دکوراسیون های محیطی_داخلی و انجام تبلیغات گسترده، در خصوص خرید گل های مصنوعی معمولا با دو سر فصل مهم همراه است: حفاظت از محیط زیست و آسیب کمتر به آن و به ارمغان آوردن زیبایی بیشتر در عین آراستگی و حفاظت از محیط های طبیعی، بکر و سرسبز؛ من و همکارانم در این بخش، توانستیم به صورت مناسبی در حوزه ترویج خرید گیاهان با کیفیت با انجام تبلیغات درست و راهبری شده، دست پیدا کنیم.

مازیار گنجی، از فعالان صنعت نو پای گل و گیاه مصنوعی در این حوزه، افزود: گاها خرید و انتخاب مناسب مشتریان در حوزه گیاهان مصنوعی الهام گرفته شده از تاثیر بالای گیاهان مصنوعی در تاثیر پذیری محیط زندگی و رفت و آمدی آنان و نیاز کم گیاهان مصنوعی در مراقبت همیشگی و زیبایی بیشتر آنان است.

وی افزود: یکی از اهداف بلند مدت مشتریان در انتخاب گل و گیاهان مصنوعی،کمبود وقت روزانه آنان در رسیدگی به گل های طبیعی است؛چراکه کمتر منطقی بنظر می آید که ما بدون در نظر گرفتن شرایط و توانایی های خود، گیاهان طبیعی را بخریم و در آخر متوجه پژمردگی آنان شویم؛ در حالی که می‌توانیم با قیمت مناسب از فروشگاه های قابل اعتماد گل و گیاهان مصنوعی با کیفیت و ماندگاری بالا تهیه کنیم و از محیط های سبز و طبیعی نیز حمایت کنیم.

گاها، دوری از علاقه افراطی به صدمه به محیط های طبیعی_سبز، در خرید گل و گیاهان طبیعی بدون نگهداری مناسب از آنان و جایگزین کردن گل های همیشگی و مصنوعی برای انان، راهی برای حفظ نسبی محیط های زیستی می باشد. البته فضای سبز طبیعی و گل و گیاه طبیعی برای حفظ محیط زیست و سلامتی جامعه امری ضروری است، اما باید در مکان ها و موقعیت های مناسب با توجه به نوع و شرایط نگهداری از آنها استفاده کرد.

*خبرنگار دانش آموز؛ آتنا شایان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار