مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان کاشمر و کوهسرخ:

فرهنگ از ارکان اساسی یک کشور است

کاشمر(پانا)- مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشمر و کوهسرخ گفت فرهنگ یک کشور، یکی از ارکان اساسی است و اگر این فرهنگ حفظ و صیانت نشود، معلوم نیست چه اتفاقی برای نسل آینده به وجود بیاید.

کد مطلب: ۱۲۶۵۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگ از ارکان اساسی یک کشور است

رضا یوسفی مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی شهرستان کاشمر و کوهسرخ در گفت و گو با پانا، ضمن تبریک عید نوروز به همه شهروندان ترشیر از جاذبه های گردشگری کاشمر و کوهسرخ گفت: این دو شهرستان در چند حوزه از گردشگری ظرفیت های بالایی دارند یکی از آن حوزه ها زیارت است مانند: آرامگاه شهید مدرس، بقعه متبرکه سید مرتضی و همچنین بقعه متبرکه سید حمزه یا باغمزار که در شهرستان کاشمر است.

وی بیان کرد: جاذبه های طبیعی در حوزه های کویر و کوهستان های شمال نیز از مناطق گردشگری شهرستان کوهسرخ محسوب می شود، مثل دره ها و مسیرهایی که در کوهستان های شمال شهر کوهسرخ و کاشمر واقع شده یکی از جاذبه های بکر است که می توان به عنوان یک تفرجگاه مورد استفاده زائران و مسافران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه روستاهای هدف گردشگری با بافت پلکانی در برخی از مناطق کوهسرخ یکی از جاذبه های خوب گردشگری شهرستان محسوب می شود، اذعان کرد: مناظر طبیعی و باغات شهرستان، کوه های سر به فلک کشیده، رودخانه های دائمی و... نیز شهرستان کوهسرخ را به لحاظ گردشگری بسیار خاص کرده است و ۳ اقامتگاه بوم گردی در کاشمر و همچنین ۶ اقامتگاه در کوهسرخ که آماده استقبال از مسافران نوروزی هستیم.

دانش آموزان در برابر حفظ آیین های کشور مسئول هستند

یوسفی در پایان کلام خود خطاب به دانش آموزان گفت: فرهنگ یک کشور، یکی از ارکان اساسی است و اگر از این فرهنگ حفظ و سیانت نشود، معلوم نیست چه اتفاقی برای نسل آینده به وجود بیاید و همینطور که اطلاع دارید امروزه برای ریشه کن کردن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی کشور خیلی مکان ها متّحد شدن که این فرهنگ را بر زمین بکوبانند در این ما بین دانش آموزان مسئول هستند و بایستی به این نکته دست یابند که با حفظ این فرهنگ، هنر و آیین، قدمی هر چند کوچک در برابر تهاجم فرهنگی بردارند. دانش آموزان می توانند از طریق همین فضای مجازی مانند: شبکه شاد که در دسترس دارند، پویش هایی در بحث حفظ آیین نوروز است را برای دیگران به اشتراک بگذارند.

خبرنگار دانش آموز: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار