واحدهای فناور اردبیل تسهیلات حمایتی می‌گیرند

اردبیل (پانا) - رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل عنوان کرد امسال ۱۰ واحد فناور مستقر در جهاد دانشگاهی اردبیل برای دریافت وام‌های کم‌بهره به بانک‌ها معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۲۶۴۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
واحدهای فناور اردبیل تسهیلات حمایتی می‌گیرند

به گزارش جهاد دانشگاهی اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان در جلسه شورای فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار کرد: در تلاش هستیم تا میزان تسهیلات بانکی را به ۲۰۰ میلیون ریال و مساعدت در اخذ تسهیلات از صندوق‌های پژوهانه را به یک میلیارد ریال افزایش دهیم.

وی ادامه داد: مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان به دلیل توسعه مناسب زیرساختی در جایگاه مناسبی قرار گرفته و حمایت‌های مطلوبی از واحدهای مستقر می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان به کسب عنوان فناور برتر استان، معرفی مخترع برتر استان و پذیرش مقالات فناوران در مجامع علمی اشاره کرد و افزود: با وجود فعالیت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی در واحد اردبیل، مطابق با نیاز واحدهای مستقر پنج کارگاه آموزشی و پنج رویداد در مرکز رشد برگزار و واحدهای دارای نمونه محصول نیز در سه نمایشگاه ملی و استانی شرکت کردند.

اوچی اردبیلی همچنین درباره واحد صنعتی فعال در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل خاطرنشان کرد: در این مجموعه امکان راه‌اندازی خط تولید اسانس و عصاره وجود دارد و در صورت اخذ حمایت‌های ملی و استانی می‌تواند در تکمیل زنجیره حوزه گیاهان دارویی موثر واقع شود.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌های منعقد شده در این زمینه افزود: در قالب این تفاهم‌نامه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت اتاق بازرگانی و بنیاد نخبگان استان برنامه‌های مشترک با پارک علم و فناوری اجرا و اکوسیستم فناوری استان تکمیل خواهد شد.

عزیز حبیبی ،رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم در این جلسه گفت: جهاد دانشگاهی با توسعه چشمگیر فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف استان نقش‌آفرینی کرده است.

وی با اشاره به توسعه قابل توجه جهاد دانشگاهی اردبیل در سال‌های اخیر اظهار کرد: این واحد می‌تواند در حوزه کارآفرینی و فناوری یاریگر سایر دستگاه‌ها باشد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به نحوه جذب واحدهای فناور پیشنهاد داد: در ارزیابی ایده‌ها از ترکیب داوران با تخصص‌های مختلف استفاده شده و برآیند نظرات آنان ملاک عمل نهایی تلقی شود ، ضمن اینکه برای ارزیابی واحدهای متقاضی استاندارد مناسبی تدوین شود.

در ادامه این جلسه اعضای حاضر به تبادل نظر و بررسی مصوبه شورای جذب و ارزیابی طرح‌ها پرداخته و نسبت به پذیرش تقاضای استقرار واحدهای جدید و خروج برخی واحدها تصمیماتی اتخاذ کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار