سخنگوی قوه قضاییه در نشست صمیمانه با خبرنگاران مطرح کرد؛

پرونده اتوبوس خبرنگاران پیگیری می‌شود

خداییان: درباره نازنین زاغری نمی‌دانم به چه شکل تصمیم گرفته شده است

تهران (پانا) - سخنگوی قوه قضاییه از پیگیری پرونده اتوبوس خبرنگاران برای جلوگیری از اطاله دادرسی در این پرونده خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
پرونده اتوبوس خبرنگاران پیگیری می‌شود

ذبیح‌الله خداییان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران قضایی با تبریک ایام و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شکی نیست امروزه رسانه‌ها بر تمام جوانب زندگی انسان‌ها سایه افکنده‌اند. اگر اتفاقی در هر کجای جهان واقع شود در عرض چند ثانیه تمام مردم جهان آگاه می‌شوند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: یکی از نقش‌های رسانه، جامع‌پذیر کردن است. رسانه در ارتباطی که با مردم دارد به مرور ارزش‌های فرهنگی را به مردم منتقل می‌کند. این امر فرهنگسازی و نقش رسانه است. آگاهی‌بخشی یکی از کارکردهای رسانه‌ است که در موضوعات مختلف، اطلاعات را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: رسانه، زبان گویای مردم است. شاید خیلی از مسایلی که ما مسئولان متوجه نمی‌شویم، اصحاب رسانه زودتر آگاه می‌شوند و به عنوان یک ناظر پل ارتباط بین مردم و مسئولان هستند. رسانه رسالت مهمی بر عهده دارد که آن‌هم انعکاس دقیق، صحیح، شفاف و رعایت حرمت افراد در اخبار است.

خداییان ادامه داد: رعایت تقوا در نوشتن بسیار اهمیت دارد. از طرفی دادن امید به مردم در جامعه بسیار اهمیت دارد. امروز ایران بسیار دشمن دارد. امروزه تمام تلاش دشمن این است که سیاه‌نمایی کند اما رسالت رسانه این است که واقعیت منعکس شود. اگر بی‌جهت سیاه نمایی کنیم آب به آسیاب دشمن ریخته‌ام و اگر بی‌جهت سفیدنمایی کنیم، بی‌اعتمادی ایجاد کرده‌ایم لذا نقش رسانه در انعکاس مطالب بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به انتظارات از حوزه سخنگویی گفت: در حوزه سخنگویی انتظاری که مردم دارند این است که سخنگو بیشتر متکی بر قانون باشد‌ و اجرای قانون باید در سرلوحه کار ما قرار بگیرد. منِ سخنگو باید در انعکاس اطلاعات دقت لازم را داشته باشم.

خداییان با اشاره به موارد مطرح شده از سوی برخی خبرنگاران درباره حذف سوالات رسانه‌ها در جلسات سخنگو، گفت: گاهی سوالات به گونه‌ای است که مربوط به قوه قضاییه نیست و پاسخ به آن دخالت در حوزه‌های دیگر است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره درخواست یکی از خبرنگاران مبنی بر انعکاس پرونده‌های مهم قضایی گفت: پرونده‌های مهم مفاسد اقتصادی حتما منعکس خواهد شد.

وی درباره گلایه یکی از خبرنگاران از کاهش ارتباط رئیس قوه قضاییه با خبرنگاران حوزه قضایی افزود: درباره ریاست قوه قضاییه بارها شاهد هستم که آقای اژه‌ای می‌گوید چرا هر روز باید در تلویزیون باشم و اینطور هم نباشد که هر روز در تلویزیون باشم‌. ریاست قوه ارتباط تنگاتنگی با رسانه دارد و تاکید ایشان در ارتباط با رسانه است.

سخنگوی قوه قضاییه درخصوص درخواست یکی از خبرنگاران مبنی بر پیگیری پرونده اتوبوس خبرنگاران به عنوان مطالبه جدی خانواده مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی (دو خبرنگار جان‌باخته) از قوه قضاییه و خبرنگاران بازمانده از این حادثه تا اینکه پرونده مشمول اطاله دادرسی نشود، گفت: بحث اتوبوس خبرنگاران را حتما پیگیری می‌کنم.

وی همچنین درباره صدور مجوز خروج از کشوز برای نازنین زاغری نیز گفت: اگر دقیق‌تر شد اطلاع می‌دهم. هنوز نمی‌دانم به چه شکل تصمیم گرفته شده است. امروز اطلاع رسانی می‌شود.

خداییان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نرخ دیه سال آینده تعیین شده است، گفت: هنوز اعلام نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار