یک پزشک در البرز:

با تزریق دز دوم و سوم واکسن، به قطع زنجیره بیماری کرونا کمک کنیم

کرج (پانا) - دریافت دز دوم و سوم واکسن کرونا بسیار لازم است و ایمنی افراد را در برابر گونه‌های جهش یافته مانند گونه امیکرون افزایش می‌دهد. با این حال ممکن است عوارضی ایجاد کند که شدیدتر از دریافت دز اول باشد.

کد مطلب: ۱۲۶۴۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
با تزریق دز دوم و سوم واکسن، به قطع زنجیره بیماری کرونا کمک کنیم

علی اصغر رضایی، پزشک عمومی یکی از بیمارستان های کرج در گفت و گو با پانا در خصوص اینکه چرا برخی از استان ها میزان واکسیناسیون شان کم است، بیان کرد: «متاسفانه برخی از مردم که سطح تحصیلات و فرهنگی پایین و تفکرات خاصی دارند، مردم را تحریک می‌کنند که واکسن نزنند و همین موضوع موجب قطع نشدن زنجیره بیماری و فوت هزاران نفر می شود.»

وی افزود: «برخی از سایت های نامعتبر هم با یک سری تبلیغات دروغین درباره اینکه واکسن ها خطرناک هستند، مردم را تحریک به واکسن نزدن می کنند‌.»

رضایی تاکید کرد: «مردم در کنار زدن واکسن باید نکات بهداشتی را نیز رعایت کنند. خوشبختانه ویروس امیکرون ضعیف تر از ویروس های دیگر بود و در صورت ابتلا به امیکرون ۷ الی ۱۵ روز قرنطینه کافی است. لازم به ذکر است درصد رعایت نکات بهداشتی در شهرها عمدتا ۵٠ درصد بوده، ولی زمانی که کرونا شدیدتر بود، تا۸۰ درصد هم مردم نکات بهداشتی را رعایت می‌کردند.»

اولیای یکی از دانش آموزان در پاسخ به چرایی اینکه بسیاری از مردم برای تزریق دز دوم و سوم واکسن مراجعه نمی کنند، گفت: «دریافت دز دوم واکسن کرونا بسیار مفید است و ایمنی افراد را در برابر گونه‌های جهش یافته مانند گونه امیکرون افزایش می‌دهد. با این حال ممکن است عوارضی ایجاد کند که شدیدتر از دریافت دز اول باشد.»

دانش آموزی در خصوص اینکه چرا بسیاری از مردم برای تزریق دز دوم و سوم واکسن مراجعه نمی کنند نیز، بیان کرد: «معتقدم واکسن ها تاثیری در حفاظت از بدن در مقابل بیماری ندارند و کسانی که واکسن دریافت می کنند باز هم ممکن است به بیماری مبتلا شوند، هر چند که علائم آن خفیف باشد.»

دانش آموز خبرنگار؛ مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار