در نشست خبری با وزیر خارجه روسیه

امیرعبداللهیان: جنگ در اوکراین را راه حل نمی‌دانیم

وزیر خارجه اوکراین از من خواست این پیام را به لاوروف منتقل کنم که اوکراین خواستار توقف جنگ و تمرکز بر راه‌حل سیاسی است/ تحولات اوکراین و مذاکرات وین هیچ ارتباطی به هم ندارند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه در نشست خبری با همتای روس خود گفت که جنگ در اوکراین را راه‌حل نمی‌دانیم.

کد مطلب: ۱۲۶۴۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
امیرعبداللهیان: جنگ در اوکراین را راه حل نمی‌دانیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود در نشست خبری مشترک به تشریح گفت‌وگوهای انجام شده پرداخت.

امیرعبداللهیان گفت که گفت‌وگوهای مثمرثمری با لاوروف داشته است.

وزیر خارجه بیان کرد: هیچ ارتباطی بین تحولات اوکراین و مذاکرات وین وجود ندارد.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت که روسیه نقش سازنده‌ای در مذاکرات وین ایفا کرده است.

وی گفت: ما با همکارم لاورف در خصوص تحولات اوکراین گفتگو کردم و راه حل بحران اوکراین را با درک شناخت ریشه‌های واقعی می‌َدانیم همانطور که با جنگ در افغانستان و یمن مخالفیم جنگ در اوکراین را راه حل نمی‌دانیم. از گفت‌وگوهایی که بین لاوروف و وزیر خارجه اوکراین از آنتالیا شروع شده و به صورت وبیناری شروع شده استقبال می‌کنیم. وزیر خارجه اوکراین از من خواست این پیام را به لاوروف منتقل کنم که اوکراین خواستار توقف جنگ و تمرکز بر راه‌حل سیاسی است.

وزیر خارجه با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا اظهار داشت: معتقدیم برای بازگشت آوارگان و بازسازی در سوریه و در مسیر سیاسی تمرکز بر فرمت سازنده آستانه استفاده کرد و به مردم سوریه کمک کرد که از این شرایط سختی که با آن مواجهند که تحریم‌های یکجانبه سزار علیه ملت سوریه اعمال می‌شود مردم سوریه به زندگی طبیعی خود برگردند و در بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان سرعت داده شود.

وی گفت: همچنان از رفع تحریم‌های انسانی و آتش بس در یمن حمایت می‌‌کنیم. مذاکرات یمنی - یمنی باید مسیر آینده یمن را تعیین کند.

وزیر خارجه بیان کرد: در موضوع افغانستان بر تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام تاکید داریم و مسئله فلسطین از جمله موضوعات مورد توجه ما در این گفت‌وگوها بود.

امیرعبداللهیان گفت: از لاوروف دعوت کردم در آینده نزدیک در تهران راجع به آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار