مربی پرورشی مجتمع آموزشی سما رودهن:

ضرورت ارائه آموزش‌های مذهبی و ارزشی همسو با روحیات دانش‌آموزان

رودهن(پانا) - مربی پرورشی مجتمع آموزشی سما، می‌گوید آموزش‌های مذهبی و ارزشی، اگر با روحیات دانش‌آموزان همسو و هم جهت در مدارس ارائه شود، در پرورش نسلی مجهز به ارزش‌های والای انسانی در آینده موثرتر است.

کد مطلب: ۱۲۶۴۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ارائه آموزش‌های مذهبی و ارزشی همسو با روحیات دانش‌آموزان

حوزه پرورشی در مجتمع آموزشی سما رودهن زیر نظر مریم رحمانی مدیر این مجتمع، دست به اقدامی ابتکاری جهت تشویق و ترغیب دانش‌آموزان برای داشتن حس همدلی و صمیمیت بین همه مردم و کمک به افراد بی‌بضاعت، زد و از دانش‌آموزان مجتمع خواسته شد قلک‌هایی در غالب کاردستی تهییه کنند و هر مقدار پول که تمایل دارند در آن بریزند و در ماه شعبان قلک‌هایی که با نام «قلک‌های مهربانی» نام‌گذاری شده بود را به مدرسه تحویل دهند، تا با وجه نقد جمع‌آوری شده در اعیاد شعبانیه و نزدیک شدن به ولادت حضرت مهدی(ع)، بسته‌های حمایتی تهییه و به دانش‌آموزان و خانواده‌های بی‌بضاعت شناسایی شده در منطقه، تحویل داده شود.

در تشریح بیشتر این اقدام، زهره برزوئیان از جمله مربیان پرورشی این مجتمع در گفتگو با پانا بیان کرد: در کلاس‌های مهارت‌های زندگی و دیگر کلاس‌ها، دانش‌آموزان را با اخلاق و منش امام زمان آشنا کردیم؛ نزدیک شدن به میلاد آن امام بزرگوار را به اطلاع آن‌ها رساندیم و در پوشش تمام این آموزش‌ها از این‌که امام زمان یار و یاور تمام مستضعفان جهان است و آن‌ها را یاری خواهد کرد به دانش‌آموزان مطالبی ارائه شد، این فرایند تشویقی و تهییه قلک‌ها را از یکی دوماه قبل آغاز کردیم تا اقدامات اجرایی آن را بتوانیم در نزدیکی ولات امام زمان(ع)، انجام دهیم.

وی افزود: دانش‌آموزان روحی پاک و منزه دارند و آموزش‌های دینی را اگر همسو با روح و روان آن‌ها ارائه شود، با تمام وجود آن‌ها را دریافت و در شخصیت‌شان نهادینه می‌کنند، از این‌که اگر به افراد بی‌بضاعت کمک کنند جز یاوران امام زمان خواهند شد غرق شادی و رضایت درونی می‌شوند، چیزی که شور و ذوقش را ما در بین تمام دانش‌آموزان طی اجرای این اقدام مشارکتی، در مجتمع سما مشاهده کردیم.

در حاشیه جمع‌آوری و بسته‌بندی این بسته‌های حمایتی زهرا خانبان یکی دیگر از مربیان این مجتمع بیان کرد: مجتمع سما متشکل از دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه هستند. بعد از تحویل قهلک‌های مهربانی، با مشارکت خود دانش‌آموزان اقدام به شمارش وجه نقد کردیم و بعد از برنامه‌ریزی با تعدادی از دانش‌آموزان برای خرید اقلام مورد نیاز این بسته‌ها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفتیم تا خود دانش‌آموزان هم در فرایند خرید مشارکت فعال داشته باشند.

عطیه منتظری دیگر مربی این مجتمع اذعان کرد: بعد از خرید اقلام با کمک دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه سما، فرایند بسته‌بندی و تحویل آن‌ها را با کمک تعدادی از اولیای مدرسه در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ انجام دادیم و گزارش کلیه اقدامات اجرایی را به اطلاع اولیا و مدیریت مجتمع رساندیم.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار