در سرای محله صاحب الزمان منطقه ۱۴ برگزار شد

پویش اهدای کتاب با عنوان «بحار کتاب، انوار دانایی» در منطقه ۱۴

تهران (پانا) - در سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) مصادف با روز جوان، سرای محله صاحب الزمان با هدف توجه به ظرفیت و توانمندی‌های عظیم جوانان، اهمیت ترویج فرهنگ اهدای کتاب و اسناد به منظور غنی سازی اطلاعات نوجوانان در راستای آشناسازی کودکان و نوجوانان با جنبه های شخصیتی حضرت علی اکبر (ع)، اقدام به برگزاری پویش اهدای کتاب با عنوان «بحار کتاب، انوار دانایی» کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
پویش اهدای کتاب با عنوان «بحار کتاب، انوار دانایی» در منطقه ۱۴

مرضیه حسینی؛ مدیر سرای محله صاحب الزمان در خصوص چگونگی و نحوه اجرا این طرح مصادف با ولادت حضرت علی اکبر (ع)، گفت: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه جامعه و دانش آموزان، باید از فرصت‌های مختلف برای ایجاد رغبت و انگیزه مطالعه کتاب‌های غیردرسی بین نوجوانان استفاده کرد. نوجوانان و کودکان ما، علاوه بر کتاب‌های درسی، باید مطالعه غیردرسی از کتب داستانی و علمی را برای بالا بردن سطح ذخیره ذهنی واژگان خود همواره مد نظر داشته باشند؛ چرا که بعد از فراغت از تحصیل از تمام دانسته هایشان همین ذخیره ذهنی الفاظ و واژگان می‌تواند راهگشای روابط اجتماعی موفق آنها شود، تجربه ثابت کرده قدرت بیان دانش‌آموزانی که مطالعه کتاب‌های غیردرسی دارند، فراتر از دانش آموختگانی است که فقط کتاب های درسی را مطالعه می کنند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه امروز موضوع کتاب و کتاب خوانی مسئله پر اهمیتی است که مورد غفلت واقع شده، گفت: پویش بحار کتاب، انوار دانایی، به دنبال ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به موضوع کتاب و کتابخوانی است و این کار خداپسندانه دایره‌ کتابخوانی در استان را گسترش می‌دهد و دانش‌آموزان نیازمند را به بوستان زیبا و پر از جذابیت فرهنگ، اخلاق و ادب رهنمون می‌سازد. علاوه بر پویش اهدای کتاب، خاطره گویی، خاطره نویسی و معرفی کتاب‌های مربوط به ولادت حضرت علی اکبر‌ (ع)، در معرفی زندگی، شخصیت و داوری های ایشان نیز موثر است و ما به عنوان مسئولان فرهنگی، باید نسبت به اشاعه فرهنگ آگاه سازی جوانان با شخصیت ائمه بزرگوار، حساس و دغدغه مند باشیم.

حسینی در راستای بیان اهداف برگزاری این پویش فرهنگی گفت: ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تقویت مجموعه‌ سازی کتابخانه‌های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم، ایجاد تعلق، و ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کتابخوانی و اشاعه سنت حسنه اهدای کتاب از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است، از این رو از تمامی نوجوانان و کودکان فرهیخته منطقه برای پیوستن به این پویش در اهدای کتاب، دعوت به عمل آوردیم. تا با اجرای این پویش، بخش اعظمی از نیازهای مطالعاتی نوجوانان در زمینه آگاهی از زندگی ائمه بزرگوار، توسط سرای محله مرتفع شود.

وی با توجه به اینکه، ترویج و توسعه کتاب های اهدایی، نقش بسزایی در بالا بردن سرانه مطالعه در میان مردم و به ویژه نسل جوان دارد و باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: دستیابی به دانش روز و ارتقاء سطح آگاهی افراد جامعه از طریق گسترش فرهنگ مطالعه، برنامه‌ریزی و همکاری مستمر نهاد‌های فرهنگی ضروری است و این روز گرامیداشت جوان، فرصت مغتنمی برای تنویر افکار عمومی نسبت به مطالعه است. علاوه بر نهادهای فرهنگی، والدین و آموزش و پرورش نقش کلیدی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین نوجوانان دارند و دانش‌آموزان آینده سازان این مملکت هستند که باید با افزایش آگاهی و دانایی خود را برای مدیریت و اداره آینده کشور آماده کنند.

حسینی در آخر خاطرنشان کرد: کتاب قرآن، معجزه بزرگ آخرین پیامبر خداست که برای سعادت بشر فرستاده شده و اولین کلام آن نیز با امر به خواندن نازل شده است که حکایت از اهمیت توجه داشتن به امر کتاب و کتابخوانی دارد. امیدوارم با راه اندازی و اجرای این پویش، قدمی در راه افزایش سرانه کتاب خوانی در کشور برداریم.

دانش آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار