واکنش سید‌حسن خمینی به جنایت اخیر دولت عربستان

‌گویی در دنیا دفاع از ارزش‌ها را می‌توان با پول از بین برد/ وقتی کار به عربستان می‌رسد همه چشم‌ها بسته و ذهن‌ها شسته می‌شود، اما در مورد جاهای دیگر فریاد «واویلا» سرداده می‌شود

تهران (پانا) - یادگار امام جنایت اخیر دولت عربستان سعودی در اعدام ۸۱ نفر از شهروندان این کشور را محکوم کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۳۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
واکنش سید‌حسن خمینی به جنایت اخیر دولت عربستان

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود با اشاره به «جنایت هولناک» اخیر دولت عربستان نسبت به جمعی از مسلمانان عربستان و از جمله شیعیان قطیف و احساء، اظهار کرد: بی‌تردید اصل این عمل مذموم است و هر آزاده‌ای در جهان آن را محکوم می‌کند. اینکه در یک کشور اسلامی، عده‌ای که در میان آن‌ها کودک هم بوده است، به سبب مبارزات سیاسی با فجیع‌ترین و شدیدترین وضع مورد تنبیه و توهین قرار بگیرند و سرانجام به شهادت برسند، کاری بسیار زشت و غیرقابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ شیعیان و آزادی‌خواهان در عربستان بسیار دردآور است، افزود: یک حکومت خاندان سالار و به تعبیر امام «لعنت الله علیهم»، از تمام قواعد مردمسالاری و آزادی خود را تهی و بری کرده‌اند و به یک نظام سلطنتی مطلقه برگشته‌اند که رأی مردم در آن هیچ اثری ندارد و اساسا مردم هیچ نقشی در سیاست و زندگی خودشان ندارند؛ این نظام یک نظام بدوی است که با درآمدهای مفت نفتی در حال کار است.

سید‌حسن خمینی با اشاره به تناقض میان ادعای آزادی‌خواهی قدرت‌های غربی و بی‌تفاوتی آن‌ها نسبت به جنایات دولت عربستان، قطعه قطعه کردن روزنامه‌نگار عربستانی در سال‌های قبل توسط حکام سعودی را یادآور شد و تصریح کرد: اگر این اتفاق در هر جای دیگری از دنیا رخ می‌داد حتما به محکومیت‌های جدی می‌انجامید.

وی ادامه داد: گویی در دنیا دفاع از ارزش‌ها را می‌توان با پول از بین برد؛ چرا که وقتی کار به عربستان می‌رسد همه چشم‌ها بسته و ذهن‌ها شسته می‌شود، اما در مورد جاهای دیگر فریاد «واویلا» سرداده می‌شود؛ و این رفتار مصداق «کَلِمَةُ حَقٍّ یُرَادُ بِهَا الْبَاطِلُ» است. این مدعیانی که همیشه فریاد می‌زنند، چرا در جای دیگر ساکتند؟!

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی همچنین با اشاره به «گردن‌زنی» یادآور شد: بی‌دلیل نبود که داعش از همین خاستگاه آمده بود و در حالی که فقط اسم آن‌ها به بدی شهرت یافته بود، گویی همه آن‌ها یک مسیر را می‌روند و با رفتار خود آبروی اسلام را می‌برند؛ این رفتارهای دین‌ستیزانه و حیثیتی که از اسلام می‌برند انسان را به یاد کارهایی می‌اندازند که از قدیم رایج بود.

وی در پایان گفت: این جنایت هولناک و شهادت حدود ۸۰ نفر از مسلمانان و شیعیان را محکوم می‌کنیم و لعن و نفرین عاملان این جنایت و مجازات آن‌ها را در این جهان از خداوند مسأله می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار